Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Varmint kugler og "opspringere"
#1
Hejsa

Er der nogen, der har oplevet opspringere, når de har brugt varmint kugler ?

Jeg tænker specielt på Hornady V-MAX og SPSX.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Opspringere med letekspanderende projektiler i de små hurtige kalibrer forekommer kun ekstremt själdent (jeg har aldrig med sikkerhed konstateret det selv med noget hårdere varmint projektiler end dem du nävner i kaliber .222 Rem.) Vi taler jo om projektiler, der groft sagt ekspanderer ved strejfskud mod myg.... Men - en flad marksten og et uheldigt vinklet träf - intet er helt umuligt....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Jeg har skudt en del med V-MAX og har aldrig oplevet andet end total ekspansion.
Jeg mener faktisk at blyet i kernen er stampet sammen istedet for smeltet. Så med kombinationen af plastik-spids og tynd kappe og porøs kerne tror jeg ikke at en opspringer er mulig.
Svar
#4
Check eventuelt denne her:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...pspringere

Jeg har endnu til gode at opleve noget der bare ligner intakte projektiler fra rigtige Varmint-typer, som f.eks. V-max og SPSX

Nosler Ballistic-tip kan være af den gamle type med en meget tyk bund i projektilet, den tykke "kobber-skive" der "slippes fri" når projektilet fragmenteres totalt, kan fortsætte meget langt!!!

Ballistic-Tip Varmint har ikke dette problem.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)