Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
375 - kuglevalg
#1
Jeg vil gerne høre forumets medlemmer, hvad I anser for en god allround kugle til 375 H&H. Kuglen skal være god til plains game og uden at ødelægge for meget af de mindre arter.

Hvad er jeres generelle erfaringer med 375 H&H og hvad anvender I den til[?]

På genhør

Jesper
Svar
#2
Sako Powerhead tror jeg den hedder. Den har jeg hørt flere tale godt om. Vægt og så videre kender jeg ikke. Har heller aldrig selv skudt med sådan en.

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#3
To kugler springer umiddelbart i øjnene, hvis man selv lader:
Barnes-X, som dog også fås færdig-lavet, samt Swift A-Frame
Jeg ved ikke om man endnu kan få "Lapua Naturalis" i 375, men check lige deres hjemmeside for et par eksempler på hvad den kugle kan!!
http://www.lapua.com

Jeg har lige fået mig en Ruger No.1 i 375H&H, den skal "customiseres" her i vinter, så egne erfaringer får jeg nok først næste år[:p]

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Tak for svarene. Så vidt jeg kan se på Lapua's hjemmeside laver de ikke patroner i 375 og jeg lader ikke selv (endnu). Det kan godt være at man skal tage sig sammen og få gang i noger hjemmeladning med de priser ammunition efter hånden har fået[xx(]

Jeg skal hente min 375 H&H på lørdag. Det bliver sjovt med et nyt lejetøj [Big Grin]

På genhør
Svar
#5
Hej....En lille hilsen og opfordring fra mig [Wink]

Hvis du vil høre lidt andre meninger om kuglevalg, fra en af landets mest erfarne 375 H&H skytter, så mail til ham på nedenstående adresse. Hils fra Lars, og forklar hvad du skal bruge riflen til. Iøvrigt må du da lige fortælle dine forum-mates hvad det er for et dyr du får[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

homeless.primer.inc.22@besked.com

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
Interessant link, Dravis, vel at mærke hvis man vil læse om indbyggertal m.m. i Lapua [Big Grin]. Hvis man derimod hælder til ammunitionen vil jeg anbefale http://www.lapua.com istedet [Wink]

Mvh.
Steen S
Svar
#7
ÆÆÆhømmm...[:I]

ja.. der skulle vist have stået http://www.lapua.com ......

[xx(]

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Lars - tak for mail, jeg har netop talt med din kammerat og må***sige at han ved meget om emnet. det er altid rart når folk deler ud af deres viden.

Og på din opfordring kan jeg fortælle, at mit nye lejetøj er en sauer 202 (dog ikke take down[V])

Samtidig kan det jo være en god anledning til at få taget det ladekursus og få en tilladelse [}Smile]

Hyg jer - og tak for hjælpen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)