Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forårsfornemmelser!
#1
Hej!

Jeg gik en tur langs fjorden Søndag eftermiddag, med kameraet og min Korthår!

Stor Tornskade.
[Image: Skalmstrup015.jpg]

Forårskåde Hvinænder.
[Image: Skalmstrup033.jpg]

Stor Regnspove.
[Image: Regnspove.jpg]

Zita, - 11 år, men stadig forårskåd.
[Image: Skalmstrup007.jpg]

Swift [Big Grin]
Svar
#2
Dejlige billeder også af den gamle dame.

Man sidder vel egentlig også tilbage med følesen af taknemmelighed over IKKE at have set et billede af en forårskåd Swift [Wink]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by rab

Man sidder vel egentlig også tilbage med følesen af taknemmelighed over IKKE at have set et billede af en forårskåd Swift [Wink]



Billede af en forårskåd Swift[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
[Image: Billede1.jpg]

Swift
Svar
#4
Ja nu går det den rette vej- vi fik lige 5 cm sne mere i nat, men der flyver gäs og svaner hele tiden forbi, OG DE ER PÅ VEJ NORDPÅ.
Svar
#5
I week-enden var der 3100 sangsvaner ved söen Tysslingen som er på vej nordpå
[Image: Svanar2006005.jpg]
Svar
#6
Hej!

Her mellem søerne er det også blevet forår - langt om længe. Ved Honborgasjön i Skaraborg var der i tirsdags 9340 traner plus en sand velsignelse af grågæs, kanadagæs, ænder, svaner, viber m.m. Herligt [Big Grin]

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Så nåede forårsfornemmelserne også til Djævleøen.

Datteren på 10 har snedkereret et lille fuglehus, med udsmykning.[Big Grin]
Det blev naturligvis hængt op, men jeg troede ærligt talt ikke rigtig på brugsværdien.
Her de sidste par dage har vi været vidne til et rent slagsmål om indflytningsretten. Blåmejser, musvitter og gråspurve har været i kamp om huset.
Vinderen blev :
[Image: Pic012web.jpg]
Blåmejser er ret agressive !
Læg mærke til kanten af hullet, hvor hunnen allerede er begyndt at bygge om [Wink]

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#8
Gik igen i eftermiddags en tur med ”Korthåren” langs Randers fjord.

Her fotograferet i en situation hvor der var ”stand” i rørskæret kun få meter fra vandkanten.

Det var en fasankok. [Smile]
[Image: Zitaistand005.jpg]

Swift
Svar
#9
Jeg så et grågåse par der svømmede rundt i en mose her i nærheden. har desværre ikke nogle billeder, men det var et dejligt syn[:p]
Nu håber jeg bare de vil yngle der, det kunne blive sjovt at følge lidt med i. selvfølgelig uden at forstyrre dem, så de flytter[8D]

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#10
Hej

Var lige en tur ude på reviret igår aftes for at kigge bukken ud.Det var en dejlig tur med masser af dyr,der gik 5 dyr ude på 350-375 meter ude ,på et tidspunkt lagde de sig ned ,men der gik ikke lang tid inden de røg på benene igen da der kom 2 ræve luskende ind imod dem ,efter ca 1/2 times tid kom de forbi på ca 35 meters afstand og bukken kunne kigges ud .Det var en pæn gaffelbuk som gik ca 7-8 cm over ørende [Big Grin][Big Grin][Big Grin]så det bliver rigtig spændende den 16 og nu er der jo kun 25 dage tilbage at vente i[:o)][:o)][:o)]

Knæk og bræk til alle[Wink]

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#11
Jeg sad i morges i min nyopførte ”Hochstand” og nød solopgangen over Kattegat, ”bevæbnet” med håndkikkert og kamera.
[Image: Solopgang.jpg]

Pludselig opdagede jeg at en flok Grønsiskener var i gang i Birketræet bag ved mig.
[Image: Grnsisken.jpg]

Swift
Svar
#12
Flot stemningsbillede.Jeg er (blevet kommanderet) i haven og har lige set og hørt de første landsvaler,dejligt[Smile]
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Jeg er også blevet ”kommanderet i haven” - for at grille. Har proppet en halv dåseøl op i r…. på en kylling, og sat den i ”Weberen”. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Swift
Svar
#14
Hej Swift,"chicken on a can" Dét er altså en helt suveræn måde at lave kylling(og andet fjerkræ) i den kære Weber grill på,det bliver super saftigt,og det er jo sjældent noget problem at finde en dåse at bruge,min grill kan overhovedet ikke brænde uden at "grill-masteren" har en kølig dåseøl inden for bekvem afstand[:p] Ikke for at dreje tråden over på ren madlavning,men et andet sikker hit er,når(hvis)[B)] man har skudt sommerbukken,så skære ryggen ud i "skiver" med et lille stykke ribben på hver side,og så lige en tur-ikke for længe!-på grillen,jeg syntes godt at hjortevildt må være rødt/rosa inde i midten,sådan en dyreryg på grillen må ikke gennemsteges,for den bliver hurtigt tør,og det er s.. synd....Den måde at lave dyreryg på,får altså "englene til at synge" Hilsen Ulrk Ps.jeg stegte hanekyllinger i Weberne igår,men jeg havde ikke tid til at gøre så meget ud af det,så det blev uden dåsen bagi,dét kunne den godt ha brugt....
Hilsen Ulrik
Svar
#15
Det er ganske rigtigt blevet forår, igår myrdede jeg et par myg under en fisketur med junior (han fangede sin første fisk..Aborre på 7cm [:I]) og i dag fjernede jeg den første tæge på hunden...Lige ved siden af klodserne [xx(][Sad][Sad!]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#16
Hej ULG!

Den med ”dyrekoteletterne” må jeg prøve. [Smile] Tak for tippet!

Swift
Svar
#17
Citat:quote:

Det er ganske rigtigt blevet forår, igår myrdede jeg et par myg

JA jeg har også nakket et par stykker[xx(][xx(]

Jeg kommer også lige ude fra reviret, vi har lige overtaget det her til januar så jeg var meget tændt på at se hvad jeg kunne finde.
Jeg fandt en rævegrav og fandt ud af at der var voldsom ræveavtivetet land et vandløb.
jeg så også 2 par agerhøns, to ænder, og en masse små fugle
Men det bedste var 10 Rådyr[:p][:p]
De første fire opdagede jeg fra bilen på vej ud til engen, men vinden afslørede mig da jeg prøvedesnige mig tættere på.
Da jeg gik viddere så jeg 6 rådyr på ca. 250-300 meter. det er føste gang jeg har prøvet at snige mig tæt på råvildt.
Efter tre kvarter på maven var afstanden 50 meter til de nærmeste. Jeg har ikke selv en kikkert så jeg havde lånt min fars der er en kineser han fik af min mor den er ikke særlig god det var først på 50 meters afstand jeg kunne se at det jeg troede var en lille buk var en seksender dog med rimeligt tynde stænger. Da tre af dyrene var 30 meter fra mig løb en smalrå rundt om mig og fik fært af mig og så var de væk. men nu er bukken udset[Big Grin]

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#18
Flere beviser på at foråret ER kommet[Smile] Her til morgen da jeg kørte på arbejde så jeg i en mose jeg kører forbi to grågæs med hver sit kuld unger,Dejligt!
Hilsen Ulrik
Svar
#19
Forår!

[Image: vedhg002.jpg]
Svar
#20
Ja, for år tilbage havde jeg også altid det princip at de 25 – 30 rummeter træ jeg skulle bruge til brændeovnen om vinteren, skulle være kløvet og i ”hus” inden bukkejagten begyndte den 16. maj.

I dag fyrer jeg mest med GAS! [:I]----[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)