Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
magasiner konfiskeret
#1
Hej
fornylig købte jeg nogle stengun magasiner i norge på den norske qxl
men jeg modtog aldrig magasinerne med posten,istedet fik jeg et brev fra københavns politi, hvori der stod noget lignende med at magasinerne var blevet konfiskeret fordi jeg ikke havde nogen importtilladelse,jeg vidste nu ikke at man skulle have tilladelse til sådan noget,da jeg aldrig før har beskæftiget mig med import af noget som helst,af den slags før, så jeg ringede til Aalborg politi og efter et utal af opringninger kom jeg til at tale med en der kunne fortælle at jeg kunne udfylde en blanket fra politiets hjemmeside og sende til dem, og få dage efter modtog jeg tilladelsen med posten,som jeg sendte til københavns politi som de forresten selv havde bedt mig om at skaffe, og så troede je da i det mindste at jeg ville få magasinerne men det gjorde jeg nu ikke,men bøden på 1000kr og konfiskation af magasinerne fik jeg da.
(PS er der noget jeg kan gøre for at få magasinerne)
Svar
#2
Det er svært at sige om der er noget du kan gøre, det du skulle ha´gjort var at skaffe en tilladelse til at samle på magasiner først og derefter importeret dem, men det er jo lidt for sent nu.
Men jeg ville da´ringe og tale pænt med dem, og du da´de har fået deres pund flæsk så, og dine papirer forøvrigt er i orden så måske.
Jeg har selv engang for mange år siden flyttet tilbage til Dk. efter en del år vestpå og da containeren kom var der af uforklarlige årsager både våben og sprut i den og tolderne gned sig i hænderne og sagde dem ser du aldrig, jeg gik til politiet og fik tilladelser til alle våbnene, tilbage til toldvæsenet og hentede dem, så ville de ha´told for sprutten, men jeg sagde at de bare kunde hælde den i vasken, læssede våbnene i bilen og kørte, det skal dog nævnes at det var før rockerkrige,våbenskabe og dyre tilladelser men jeg ville IKKE gøre det samme idag, man er vel blevet voksen [?][?][?][^][^][8D]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Hej Rene..

For det første: KBH politi har ret i, at du har foretaget en "ulovlig" import, da du ikke har fået nogen tilladelse inden du forsøgte at importere dine magasiner...
Punkt 2: Hvis ikke du i forvejen har en tilladelse til at have magasiner af denne type er du på rent dansk "på spanden".
Punkt 3: Politiet kan IKKE konfiskere ting af egen drift. De kan beslaglægge mhp. senere konfiskation, MEN den endelige konfiskation kan KUN ske ved at: 1: Du giver tilladelse (fx. erkender overtrædelse af våbenloven og underskriver konfiskationserklæring vedr. udenretlig konfiskation) 2: Du betaler bøden ( Er det samme som erkende overtrædelsen og der står form. på blanketten der følger med girokortet, at hvis du betaler, så giver du samtidig tilladelse til konfiskation) 3: Retten. ( Hvis sagen kommer for retten kan dommeren i tilfælde af at du bliver dømt for overtrædelsen ligeledes beslutte at dine magasiner skal konfiskeres )

Det bringer mig så frem til: Har du betalt bøden - ja så er du "fucked", da du rent faktisk har erkendt dig skyldig i ulovlig våbenimport og ligeledes givet tilladelse til konfiskation af dine magasiner...
Har du ikke betalt bøden så ville jeg ringe til sagsbehandleren og snakke med ham, men husk BE NICE [:0] Virker det ikke ville jeg skynde mig at skrive et pænt, høfligt, velformuleret brev ( ikke klage) til Politidirektøren i KBH, hvor du forklarer sagens rette sammenhæng ( husk at vedlægge tilladelserne du har fået fra Ålborg ) og kryds så fingre [Wink] Virker dette ikke, så må du gå i retten som en sidste udvej - måske møder du en fornuftig dommer, måske ikke [:0]

Men husk grundsætningen i DK-lovgivning: "Uvidenhed fritager ikke for straf". Du har rent faktisk begået noget som i lovens bogstavligste forstand er ulovligt. Dit eneste håb er at finde en som kan "se gennem fingrene med det" og lade nåde gå for ret....

Pyha den var lang...

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#4
Hej Tackleberry konfiskationserklæringen har jeg underskrevet fordi betjenten rådede mig til det, men jeg har endnu ikke betalt bøden på de 1000kr, der er også en anden ting, med bøden var der en anden seddel over diverse trafik forseelser,burde det ikke ha været en seddel over den paragraf som jeg har overtrådt og ikke den nye klippekort ordning for bilforseelser
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Hej Rene..

For det første: KBH politi har ret i, at du har foretaget en "ulovlig" import, da du ikke har fået nogen tilladelse inden du forsøgte at importere dine magasiner...

Jeg er ikke enig. Der er varierende praksis på området. Flere politi kredse siger det er lige meget om man har tilladelsen først, eller først søger den bagefter.

Det bringer mig så frem til: Har du betalt bøden - ja så er du "fucked", da du rent faktisk har erkendt dig skyldig i ulovlig våbenimport og ligeledes givet tilladelse til konfiskation af dine magasiner...

Jeg er meget enig!

Jeg har prøvet næsten det samme - og er der noget jeg ikke mangler er det tilladelser af forskellig slags. Jeg skrev et brev til dem hvor jeg forklarede situationen. Lad være med at ringe - alt skal i den situation på tryk og brevet sendes rekommenderet. Ring til dit lokale våbenkontor og spørg om der skal import tilladelse før du importerer eller om det kan vente til du får et brev fra tolden. Hvis de er et af de våbenkontorer der svarer det sidste kan du jo referere det i brevet.



Husk at alle offentlige myndigheder er forpligtet til at oplyse klage muligheder....

Men mon ikke toldvæsenet også har nogle norm tal de skal nå så de blot prøver engang imellem.

Du kan sende mig dit tlf. hvis du vil høre mere om hvad jeg gjorde.

MVH
Henrik
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by rene bo knudsen

Hej Tackleberry konfiskationserklæringen har jeg underskrevet fordi betjenten rådede mig til det, men jeg har endnu ikke betalt bøden på de 1000kr, der er også en anden ting, med bøden var der en anden seddel over diverse trafik forseelser,burde det ikke ha været en seddel over den paragraf som jeg har overtrådt og ikke den nye klippekort ordning for bilforseelser



Ok du svarede mens jeg skrev. Hvis du har underskrevet er du som en anden skriver det "fucked" - ihvertfald hvis du som udgangspunkt havde rent mel i posen....Jeg ville nok finde mig en advokat - overtrædelse af våbenloven er ikke for sjovt....

Det med klippekortet forstod jeg ikke.....???

/Henrik
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by HVK

[quote]Originally posted by Takleberry

Hej Rene..

For det første: KBH politi har ret i, at du har foretaget en "ulovlig" import, da du ikke har fået nogen tilladelse inden du forsøgte at importere dine magasiner...

Jeg er ikke enig. Der er varierende praksis på området. Flere politi kredse siger det er lige meget om man har tilladelsen først, eller først søger den bagefter.

MVH
Henrik



Henrik du har sådan set ret. Men holder man sig strengt til lovens bogstav, så er der sket en overtrædelse. At flere kredse så har en "forstående" holdning til det, er jo bare noget vi skal være glade for...

Sakset fra "Våbenloven"
§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller tilvirke:

1) Skydevåben samt piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler til skydevåben,


Rene det der m. klippekortet fes lige gennem lyttebøfferne [?][?][?] Har du lavet unoder i trafikken også eller er der tale om en fejlvejledning ?????
MEN har du griflet under på konfiskationserklæringen kan du med 99 % sikkerhed godt vinke farvel til dine magasiner [}Smile]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#8
Hej henrik det jeg mente med klippekortet var at den seddel der fulgte med ikke omhandlede den paragraf som jeg havde overtrådt men om bilkørsel og hvordan det takseres, det jeg mener er at de har sendt en forkert seddel med min bøde.
Svar
#9
Hvilken begrundelse fik du for at du skulle skrive under på konfiskationserklæringen ????

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#10
Hej Tackle....

Ja, men man har jo heller ikke "indført" skidtet endnu - så man har jo ikke overtrådt loven.... Man har forsøgt at indføre - det er noget andet. Ihvertfald tolker våbenkontorerne den også forskelligt.

Men har man underskrevet kan de principielt hente ens jagtvåben bagefter... Dem kan man jo ikke have når man har overtrådt våbenloven... Igen - jeg ville hyre mig en advokat med det samme....
/H
Svar
#11
Hej igen jeg talte med en der hed michael fra københavns politi og han sagde at han ville sende mig et brev med nogle papirer som jeg skulle udfylde og sende tilbage til ham og der skulle jeg så også ligge en kopi af min import tilladelse som jeg så også gjorde.
Svar
#12
De forsøgte også at lokke mig til at skrive under - uden at forklare mig konsekvenserne. Heldigvis læste jeg det med småt på erklæringen. Og jeg mener småt!!! Det kunne næsten ikke læses. Men at man ville blive retsforfulgt yderligere....
/H
Svar
#13
Hej HWK jeg føler også jeg har fået en dårlig vejledning ja faktisk snydt fordi de fortæller ikke om konsekvenserne og hvordan man skal forholde sig i sagen og det er ikke fordi jeg har ligget på den lade side for at finde ud af hvad jeg skulle gøre jeg har ringet til politiet i københavn utrolig mange gang men det meste af tiden går med omstilling hvor man bliver kastet rundt til en masse personer i politiet og det varede meget længe inden jeg kom til at tale med en betjent der kunne fortælle mig hvordan det hang sammen og han sagde at hvis jeg blev dømt skyldig i ulovlig våben import så var der ingen mulighed i at få magasinerne udleveret og at jeg så havde fået tilladelsen bagefter ville de skide på.
Svar
#14
Så kommer 1000-kroners-spørgsmålet: Havde du forestillet dig, at du, uden at nogen løftede et øjenbryn, kunne købe magasiner til en maskinpistol i udlandet og bare få dem sendt til Danmark?????????? Ja undskyld, men nogen gange så undrer jeg mig altså!
De politifolk på Københavns Politigård er da nogle være nogen, at de sådan tillader sig ikke at vejlede dig i hvordan du får magasiner til maskinpistoler ind i landet og så er de ovenikøbet så frække ikke at de heller ikke oplyser dig om konsekvenserne ved at gøre det - shame on them!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ID

Så kommer 1000-kroners-spørgsmålet: Havde du forestillet dig, at du, uden at nogen løftede et øjenbryn, kunne købe magasiner til en maskinpistol i udlandet og bare få dem sendt til Danmark?????????? Ja undskyld, men nogen gange så undrer jeg mig altså!
De politifolk på Københavns Politigård er da nogle være nogen, at de sådan tillader sig ikke at vejlede dig i hvordan du får magasiner til maskinpistoler ind i landet og så er de ovenikøbet så frække ikke at de heller ikke oplyser dig om konsekvenserne ved at gøre det - shame on them!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]



Jeg kan jo ikke svare for Rene, men jeg gentager lige hvad jeg fik at vide "det er ok at søge når du får brev fra toldvæsenet...."

Det har jeg gjort med pistoler, piber m.m. men den ene ting de stoppede i kastrup flippede de helt ud over på samme vis.... Så jeg tror at politiet der følger andre procedurer end resten af landet... Jeg ved udemærket godt at f.eks. magasiner kræver tilladelse - og jeg har aldrig problemer med at få det. Men jeg har købt pistoler på samme vis uden problemer og kender en der har købt patroner, låsestole m.m. på samme måde. Så det er ikke nemt.... Bare vent til en eller anden får lyst til at købe den plomberede sten gun der er på Lauritz. Nu er der ikke noget i vejen med at have sådan en i DK hvis den er deaktiveret - men de deaktiverer bare ikke på samme måde i Norge.....:-)

Sidst jeg fik et magasin fra Norge søgte jeg faktisk inden det kom til landet. Men da det havde lagt hos Toldvæsenet i en uge kom det med posten. de havde åbenbart checket min forhandler tilladelse og sendt stumperne. Det var før jul. I sidste uge kom import tilladelsen.....

MVH
Henrik
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ID

Så kommer 1000-kroners-spørgsmålet: Havde du forestillet dig, at du, uden at nogen løftede et øjenbryn, kunne købe magasiner til en maskinpistol i udlandet og bare få dem sendt til Danmark?????????? Ja undskyld, men nogen gange så undrer jeg mig altså!
De politifolk på Københavns Politigård er da nogle være nogen, at de sådan tillader sig ikke at vejlede dig i hvordan du får magasiner til maskinpistoler ind i landet og så er de ovenikøbet så frække ikke at de heller ikke oplyser dig om konsekvenserne ved at gøre det - shame on them!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]



Tonen er streng, men jeg støtter det fuldt ud - Hvordan f**den kan man få sig selv til at bestille dele til et automatvåben uden overhovedet at undersøge om det kan indføres lovligt, samt hvordan lovgivningen reelt er med hensyn til besiddelse af de nævnte dele [?][:o)]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#17
GD,

ja man må sku undres over folks handlinger af og til......

Jeg talte på et tidspunkt med en meget forurettet "person" i odense der var blevet nægtet ladetilladelse PÅ HANS LOKUM.....
Han havde forsøgt at bilde betjenten ind at hans ladepresse blev fastspændt til håndvasken..... no shit.!
Manden klagede faktisk til justitsministeriet over det efterfølgende afslag på ansøgningen.

For f**** hvor må politiet lægge øre til meget crap. Det er sku ikke så underligt nogle af dem er lidt kritiske hvis de bombarderes med lignende ting gentagne gange.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
[b]
NAAAAJ BLEV DER SAGT.....
[/b]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Ja,ja- selvfølgelig bør man sætte sig ind i reglerne inden man importerer våbendele.
Men mener egentlig, at René har betalt "regningen".
Så der er ingen grund til at kølhale manden.[xx(]
Han bad jo bare om lidt hjælp.[8D]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#19
Jeg mener helt klart at VTF er et af de allerbedste våbenfora der findes og det er dejligt at der er så mange dygtige folk at trække på. Det eneste minus jeg kan få øje på er, at en del også kender deres eget værd og nogle gange optræder så helvedes bedrevidende.[V]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#20
Halløj Knerik
Hvis det at påpege en klar ulovlighed er at være bedrevidende kan der ikke skrives om ret meget.
Som jeg har forstået våbenloven er et magasin til et våben du ikke har tilladelse til ulovligt og det er ikke ret let at begrunde sit behov for en mp.
Jeg ved ikke om man i lighed med blankvåben kan få en "magasinsamlertilladelse" men jeg har aldrig hørt om en sådan.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)