Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hornady kugler
#1
Nu har jeg siddet og nærstuderet den test der er nævnt her: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=3767
Jeg har købt en del Hornady SST. Mest til træning, men hvis de kunne bruges til jagt ville det jo være fint. De er egentlig købt til 7mm rem mag og her vil de stadig kun blive brugt til træning. I mellemtiden har jeg så købt en bbf i 7x57R, og da den arbejder med noget lavere hastigheder (2300-2600 fps regner jeg med) tænkte jeg om ikke de SST kugler kunne bruges til jagt. Så er det jeg spørger om der er nogle at de kugler i testen der kan sammenlignes med SST? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.
Desuden synes jeg at det ser ud som om man får meget for pengene med Winchester Power Point. Er der nogle der kender noget til dem?

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Hej "u-jensen"

Hvor tunge er de SST ??

Mine erfaringer med SST kommer fra 308, hvor jag har prøveskudt SST 165 grains i våde telefonbøger. Ved anslagshastigheder under ca 800 m/s fungerer de rimeligt godt, men der er ret "sprøde" jeg vil sige typiske "amerikanske jagtkugler" ved lave hastigheder omkring 700 - 750 m/s ver der ingen problemer med dem, de blev til næsten perfekte opsvampede "mushrooms" så mon ikke de tungeste 7mm SST vil fungere fint i en 7x57R
Jeg testede dem også i 300WM. det ville jeg IKKE skyde råvildt med[xx(]

Winchester powerpoint er helt almindelige ikke-bondede "amerikaner-kugler" de vil sikkert også fungere udmærket i 7x57R, hvis man holder en fornuftig hastighed på dem.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hej "u-jensen"

Hvor tunge er de SST ??

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr



De er kun 154 grains. Jeg købte dem som udgangspunkt til at være træningskugler for Swift Scirocco (156 grains), men jeg tror jeg venter med at lade sciroccoen til jeg skal på bjergjagt. Til råvildet er jeg blevet overbevist om at en tungere bonded kugle (170 grains oryx) med lavere hastighed er bedre. Og billistikken er god nok til mine evner [V].

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen



De er kun 154 grains. Jeg købte dem som udgangspunkt til at være træningskugler for Swift Scirocco (156 grains)
[/quote]
Det er nyt for mig at Swift Scirocco findes i 156 grain i 7mm, jeg troede kun de kunne fåes i 150 grain.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#5
Jeg troede at jeg kunne huske det [:I]. Hvornår lærer jeg, ikke at stole på min hukommelse [Wink]. Hornady kuglerne blev ihvertfal indkøbt i håbet om at de var tæt nok på i form og vægt, at de kunne ramme nogenlunde samme sted som sciroccoen.

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)