Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Picatinnyrails contra Weaverskinner
#1
Er der nogen der har erfaring med montage af kikkert på en riffel med Picatinnyrail.
(Steyr tactical Elite)Kan jeg bruge ringe af Weaver typen eller skal jeg bruge f.eks
Leupold mark 4 ringe /Badger ordonance ringe.
Jeg har fundet tegningerne på Mil-std-1913 men kan ikke finde data på Weaver.

mvh M@X der ikke kan vente med at komme ud og skyde med dyret.[:p]
Riflen er en kammerats og desvære fås den ikke i "links"[Sad]

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
ØHHHh... Passer de ikke sammen?? Jeg mener bestemt ikke du skal tænke over om det er Weaver eller en picatinny rail. Jeg har lige solgt en Zeiss-Zpoint der gik på begge. Jeg er (næsten) 100% sikker på at du kan bruge begge typer montage.

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Jens Ulrik Høgh

Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Jeg har lige slogt en Zeiss-Zpoint...


Strengt taget staves det "slugt" ... fik du hård mave?

Assumption is the mother of all ****ups...



Jens...De 100 styk 44 mag. patroner jeg kan få til dig er lige steget til det dobbelte [^]

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Weaverrail montager passer på Picatinnyrail/Mil Std. 1913 men ikke altid omvendt - på en ægte Picatinnyrail/Mil Std. 1913 sidder der en tap som skal passe ned i railen.
Med venlig hilsen


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#5
Ang Picatinny 1913 Rails på f. eks Scout og Tac Elite.

ADVARSEL!!!![}Smile]

Hvis du monterer en større (tungere) kikkert på skinnen, så skal du sikre dig at du får en montage med firkantede "tapper" der går ned i "rillen" på Pickatinny-railen. specielt på Steyr'ne. De almindelige "weaver-ringe" har ofte en rund "bolt" eller skrue der "passer" i hakket i skinnen, men på en Scout eller Tac. Elite vil den runde bolt deformere kanterne på de skarpe hak i Pickatinny-railen.

De eneste ringe jeg har set der har de "rigtige" firkantede "tapper" er originale Steyr Scout ringe eller Warne Maxima og der er ret dyre[xx(] Da jeg ikke har set hverken Leupold Mk4 ringene eller Badger Ordnance kan jeg ikke sige god for dem, men med de priser må de vel være ok??

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)