Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kombivåben (BBF)
#1
Hjælp !

Jeg har besluttet mig for at anskaffe en kombi (BBF), men har ingen erfaring med sådan nogen blandede skabninger. Hvad skal man være opmærksom på af detaljer, aftrækskombinationer, kikkertmontage, hvilke fabrikater kan/kan ikke anbefales osv.

Det skal bemærkes, at jeg er fattig som en kirkerotte, så prisniveauet er i den lavere ende [Sad]

Per
Svar
#2
Hej Per

Der egentligt ikke så meget at sige om BBF og om hvad du skal holde øje med. Jeg har skudt en del med en 7x57 BRNO, og det er jo noget af markedets billigste. Men uanset hvad der skete med den skød den som en drøm. En ting jeg vil gøre dig opmærksom på er kikkert-montagen, der er mange ældre kombivåben der er monteret med en ein-hack montage og når disse slides er de ikke altid så stabile. Desuden kan jeg kun råde dig til at kigge efter en god brugt BBF af et bedre fabrikat. Denne type våben er yderst sjældent slidte, da der ikke er mange der tager dem med på skydebanen hver uge. Kalibermæssigt ville jeg råde dig til kalibre som 3006 eller 7x65r Da de allround til alt i skandinavien. Jeg har faktisk de sidste par dage set til salg annoncer fra 3000-4500 Inkl. optik, og det er da rimligt billigt.

Er der yderligere er jeg gerne behjælpelig

Great Dane
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)