Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kender i det?????
#1
Jeg vil skid.. gerne have en riffel i 44 magnum og gerne med mulighed for en vekselpibe i 500 S&W. Jeg kan få en Ruger 77/44 som Jens Ulrik, men jeg er bare ikke tilfreds med nuværende forhandler af den. Alternativt kan jeg få den fra Jagtimportlagret til 500 kroner mere, til gengæld følger kikkertmontagen med. Hvad er så mit problem?? Jo ser i, jeg vil nemlig gerne have mulighed for vekselpiber og lidt mere kræs end Ruger kan tilbyde. Ruger er ok og praktisk, men kigger man på aftræk og deres teknik får man long balls. Så har jeg de sidste dage tygget på om jeg selv skulle snedkere en riffel, baseret på en kort lås. Jeg besluttede at Sako eller Brno eller en Remington skulle være basis, det var i hvertfald hvad Jørgen Lyng i Gilleleje havde på lager. Men da jeg fik målt efter må jeg erkende at samtlige dumper til mine krav, da bundstykkehovedet bliver for klejnt. Nå ja Remington 788 var en mulighed, men jeg øjnede straks adskillige problemer med bundstykkehovedet. Remington 788 har ellers engang først i firserne haft 44 magnum på repetoiret, men da jeg ikke er sikker på hvordan det er lavet oprindeligt turde jeg ikke gå i gang med den. Det jeg leder efter er en riffel med mulighed for hurtig repetering og kort låsegang, ydermere skal det være et box-magasin. Nogle vil nu spørge hvorfor jeg ikke blot finder en leveraction eller en pumpaction, og dertil vil jeg sige at leveraction tiltaler mig, bare ikke det forpu... rørmagasin. Det jeg søger er en winchester 1895 med box-magasin og ultra kort låsegang. Dette eksiterer bare ikke..Næsten da ikke, for Ruger har faktisk fremstillet en leveraction med et rullemagasin, den er blot uhyggelig grim. Jeg søger med lys og lygte i gamle artikler men finder intet brugbart, er der mon nogen af forummets læsere der har en ide til en basisriffel. Forslag og ideer til cylinderlåsrifler/leveraction modtages med kyshånd.

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#2
Hej GD, ja der må være en grund til at der til Ruger 10/22 kan indkøbes så mange forbedrede dele, at det kun er magasinet man har tilbage af den oprindelige riffel[:p]
Mht dit riffelprojekt er det lidt svært at øjne løsningen, men russerne bygger garanteret et eller andet vi bare ikke har hørt om[Wink]
Mvh

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#3
hej gd
køb en wilderness explorer den kan fåes i 44mag & 50 A.E.
den er lavet af phillips & rogers, inc
hilsen hatting

man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej gd
køb en wilderness explorer den kan fåes i 44mag & 50 A.E.
den er lavet af phillips & rogers, inc
hilsen hatting

man er vel jysk



Den blev nævnt af en kompis, men prøv du at skaffe en hjem til Danmark. Den bliver mega møg dyr, da den i USA koster 900 dollars. Men jeg har selvfølgeligt brygget videre på tanken, og løsningen kommer i morgen. Der bliver muligvis et kaliberskift, nemlig fra 44 magnum til 44 auto magnum da den deler hylsterbund med 308 win. Da det er en straigth wall rimless (cylindrisk hylster uden rand) Vil den være supernem at få til at føde korrekt i en billig remington 788. Alligevel vakler jeg, da det kan give problemer med hylstre på et tidspunkt, med mindre jeg gider at klippe 308 win hylstre over, og køre en rival igennem. Jeg tror dog ikke at jeg skal tænke videre over 500 S&W, men derimod snarere 44 magnum og 50 AE da de deler samme hylsterbund

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#5
aaahhhh.... The AutoMag lives again....44AMP

Det har altid været min drøm at få mig en ægte AutoMag, det er efter min ringe mening en af de smukkeste halvautomatiske pistoler der nogensinde er lavet[8D]
At den så er bøvlet at få til at virke og ikke specielt holdbar.... surt[xx(]
[Image: jurras-4-sm.jpg]

I øvrigt G.D.: mon ikke du ender på en "uretfærdig" pris nå du engang er færdig med at kamre en 44AMP og købe dies til den, samt forme/fremstille hylstre???[8D] gad vide om ikke 50AE i en Ruger ville være billigere?

I øvrigt: 44AMP dieset kan fås fra Hornady til fornuftige priser, og 44AMP hylstre kan fås færdige fra "Starline"

Har du tænkt på 458 SOCOM ??

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
hej gd
har du tænkt den tanke at bygge en rolling block med
væksel sæt 44mag 50ae 45-70 du kunne jo lave en fludetpibe
i 44 mag son er 20" lang det vil være en fræk lille sag
hilsen hatting

man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)