Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Necksizing med fullsize die
#1
Jeg skal til at lade 7mm rem mag, og har kun fullsize dies. Hvor meget skal jeg size dem? Hylstrene (Norma, afskudt én gang i egen riffel) passer fint ned i kammeret, og der skal ikke bruges ekstra kraft for at lukke låsen. Kuglerne kan lige sættes i med hånden, hvis jeg maser til. Jeg har læst (vist nok i den norske ladebog) at man kan sværte hylstrene med et lys, og så size dem. Det skulle så være muligt at se hvornår man havde sized hele halsen. Er det smart?

Uffe

P.S. der kommer nok en del flere spørgsmål de næste dage. Bær over med mig [:I].

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Det er vist förste gang, at ordene "norske" og "smart" er nävnt i samme forbindelse (uden for Norge) ...

[center][Big Grin][Big Grin][Big Grin][/center]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Citat:quote:

Det er vist förste gang, at ordene "norske" og "smart" er nävnt i samme forbindelse (uden for Norge) ...

[Big Grin][Big Grin]
Svar
#4
ja-ja--

Smart OG norsk,[Big Grin] men metoden er faktisk god nok!!

som regel kan man fint nøjes med at necksize, og nogen gange hjælper det ligefrem lidt på præcisionen.

Jeg plejer nu bare lige at "male" hylsterhalsen nede ved overgangen med en kraftig spritpen, så undgår man åben ild i nærheden af ladebordet[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jeg skal til at lade 7mm rem mag, og har kun fullsize dies. Hvor meget skal jeg size dem? Hylstrene (Norma, afskudt én gang i egen riffel) passer fint ned i kammeret, og der skal ikke bruges ekstra kraft for at lukke låsen. Kuglerne kan lige sættes i med hånden, hvis jeg maser til. Jeg har læst (vist nok i den norske ladebog) at man kan sværte hylstrene med et lys, og så size dem. Det skulle så være muligt at se hvornår man havde sized hele halsen. Er det smart?

Uffe

P.S. der kommer nok en del flere spørgsmål de næste dage. Bær over med mig [:I].

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!



Hej Uffe

Jeg neck sizer selv alle hylstre og har kun oplevet bedre egenspredning som resultat. Det oprindelige formål var at jeg ikke
gad at smøre med fedt.

Jeg bruger en Lee neck sizer. Fordi den er så let at indstille og samtidig billig(et sæt med kugleisætter, fullsize, necksize og diverse kostede ca. 300 kr. og jeg tror Rex kan skaffe den pris igen.

Skal du bruge en fullsize maler du med tuds på halsen og ser at du kommer langt nok ned.

Når jeg køber nye hylstre får de altid en tur gennem denne, så hullet er rundt og ensartet. Det tager ingen tid heller ikke ventetid.

Hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Hvis du ikke vil købe en neck-sicer die, kan du jo også prøve at del calibre hylstret. Skru først dien i så den rører hylsterholderen når ladehåndtaget er i bund. Skru så dien en omgang tilbage, kalibrer nu et hylster og prøv i riflen om den kan lukkes uden problemer. Hvis den ikke kan, må du skrue dien tættere på endtil du har fundet det sted hvor det fungerer perfekt. Spænd så kontra møtrikken og det er den indstilling du skal benytte fremover.
I min 308 w. er det punkt ca. 3/4 omgang fra top.
________________

Zubra
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)