Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pumpgun!
#1
Ok, er der nogen der har erfaringer med pumpguns? Jeg vakler mellem Remingtons klassiske 870, Winchester eller Mossberg. Maverick'en derimod forekommer mig umiddelbart lidt for "billig". Forskæftet rasler uafbrudt, så hvor længe holder den mon? Men hvilken af de tre andre er den bedste?

Tak for input!

Umimmak Torulleq
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#2
hej Umimmak Torulleq.
du kan roligt sætte dine sidste sparepenge i en Benelli Nova, det er efter min beskedne mening, Guds gave til pump-gunners.
Har været "gennem" 8 andre først, nej 9 incl en Winchester 1897.
Benelli'en "spiser" alt hvad du "fodrer" den med, kan skilles ad og rengøres uden værktøj (incl. bundstykke og aftræk delen), er nærmest uforgængelig, med mindre du ligefrem stikker ild i den.
Det danske Flyvevåben har valgt den som deres "survival-gun" på de fly der flyver over Grønland.
Men er en pump nu også sagen for en der sværger til Holland&Holland[Big Grin]
Mvh

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#3
Ja Benelli er da super, men en Remington 870 er i brug ved flere Police departments i USA end nogen anden pump, Benelli vinder frem men er jo noget dyrere. selv bruger jeg nu Benelli M1 Super 90 (semiauto) og er meget tilfreds, 8 skud så hurtigt som du kan røre pegefingeren.
Mvh.
Leif R.[8D]
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Hej Leif R.
da jeg så den første gang, var jeg bare klar over, "at den måtte jeg bare eje" nogle våben står bare og råber "jeg dur til det jeg er lavet til" og bla. forskæftet er udformet så genialt, at den nærmest genlader af sig selv, i modsætning til Rem. Win. og Mos.
Af de tre nævnte, ville jeg nok vælge Rem. 870, men i praksis er der ikke den store forskel. Det du betaler for i Nova'en er de helt klare design og materialemæssige fremskridt der er sket med hele "pump konceptet", tro mig, de sidste 1500 gør en enorm forskel.
Mvh

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#5
Ok, jeg har faktisk allerede købt Remingtons model 870 i Express-udgaven som er den skrabede version af 870 Wingmaster, uden graveringer og deslige, men samme teknik og indmad. Jeg har dog længe undret mig over hvilken af de tre der virkeligt er den bedste. Desuden har jeg givet min 870'er magasinforlænger så den nu klarer 9+1 skud ad gangen. Og med lidt olie i låsen går den som en drøm! Ja, der er nærmest fallos-look og seksuelle undertoner i pumpebevægelsen på den nu! En ren drøm til edderfuglejagten når jeg selv skal sige det!
Benellien har jeg aldrig hørt om før, men jeg skal da nok få set nærmere på den (man kan jo aldrig få pumpguns nok eller hva`?).

Varme hilsner Umimmak Torulleq.
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#6
Hej Umimmak Torulleq,
nej vel,[Big Grin]
MVH

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#7
Benelli kender jeg kun af udseende, men den virker fantastisk lækker.
Jeg kan dog godt forestille mig at jeg ville få problemer på de "pænere" jagter (den er jo mildest talt ikke særlig civiliseret at se på).
Med Remingtonen kan jeg på 5 min. afmontere extenderen og 20" løbet, sætte det lange løb og den originale omløber på (på omløberen har jeg drejet gevind i hullet og monteret en stålstang med en gummidut i enden - stålstangen har en længde der stopper for mere en 2 patroner) og vupti har jeg en (godt nok sort), til jagt; lovlig og "spiselig" pumpgun - som jeg forøvrigt kalder et repeter-haglgevær[Big Grin]
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#8
Hej Michael,
der bliver altid skulet ondt efter alt hvad der ikke kan "knækkes", på de der såkaldte "pænere" jagter.
Undgå bøvl, tag din dobbeltløbede med i stedet for, og forsøg at se glad ud.
Mvh

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#9
Jep, jeg er helt enig. På selskabsjagterne er en s/s det eneste der sømmer sig (husk at det er bedre at møde sin søster på et bordel, end sin bror med en o/u i hånden!).
Men at jeg har anskaffet en pumpgun skal ses i sammenhæng med at jeg gerne ville have et "billigt" våben til edderfuglejagterne. Desuden var det en god undskyldning for at anskaffe det herlige legetøj den også er!
Med en ordentlig gang buckshots i (som er helt lovlige heroppe) er der næsten ikke det jeg ikke gerne påtager at stoppe med min Remington!

Varme hilsner Umimmak Torulleq
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#10
Hej Umimmak Torulleq,
ja og der er ingen der interesserer sig for hvad det er, bare den kan "knækkes". Man kunne sikkert sælge billige attrap side by side til pump og halv-auto folkene, kun beregnet til brug på selskabsjagter, og ingen ville opdage noget.
Sjovt nok er over/under "systemet" også det eneste jeg ikke kan komme overens med.
Ja det er et imponerende våben på tæt hold.
MVH

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Neuhof

Hej Umimmak Torulleq,
Man kunne sikkert sælge billige attrap side by side til pump og halv-auto folkene, kun beregnet til brug på selskabsjagter, og ingen ville opdage noget.



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)