Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobbeltløb til ældre Tikka BBF
#1
Hej med jer. Har nogen her kendskab til om der findes dobbelt riffelløb til en ældre Tikka BBF, den er pt. monteret med cal. 12/70 - 222Rem. Hvad med kikkert til sådan en jeg tror der er tale om en såkaldt einhackmontage?! Er der nogen der har lidt info om sådan en fætter er jeg meget nysgerrig for at høre mere.
Svar
#2
Hvilken model er der tale om?

Jeg har en i samme kaliber kombination.
På den har jeg haft monteret en 1-4*20 Leupold i en original Tikka montage.
Montagen er ikke en "einhack", men snarere en "aufschub". Den er hurtigt aftagelig og passer så vidt jeg kan se til alle Tikka knæklåsvåben.

Kai

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#3
Jomba Bwana

Jeg er ikke klar over modellen da jeg ikke kan finde det skrevet på den nogen steder, den er købt på Lauritz.com i foråret, men jeg kan sætte et par billeder på, hvis det kan hjælpe.
Svar
#4
Hvis det er den model med udvendig hane, mener jeg den hedder
Model K 070. Det burde jeg kunne se i tilladelsen når jeg kommer hjem. jeg har monteret en Leopold 1-4x20 i en Tikka montage hvor kikkerten kan vippes til side, for at benytte korn (og kærv)
Jeg er rigtig glad for min.

Hilsen
223rem.
Svar
#5
Ja netop - med udvendig hane. Findes der kun den ene model fra Tikka? Det er en rigtig god allrounder, især når man har en lille godsjagt at passe.
Svar
#6
Nej du kan også få Tikka 412-512s de findes med alle mulige løbskombinationer men de produceres ikke mere. Berrata syntes vel ikke de solgte nok?
Jeg mener dog at der findes en ny producent der fremstiller løb og nye gevære jeg mener de hedder Finnetellerandet...
Svar
#7
Den hedder i dag Finn 512 S. I Sverige sälges den af http://www.staffansvapen.se det er nöjagtigt samma våben.
Svar
#8
Mange tak for det link - der er jo alle muligheder i det våben, selvom et sæt dobbeltløb koster knap 10.000 [xx(], ligeledes var der jo alt i montager etc.
Svar
#9
Mig bekendt er der ikke lavet dobbelte riffellöb til de gamle Tikka BBF'er.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Hvis udsagnet om at Finn og Tikka er ens (hvilket jeg er ved at få chekket ved Staffan) så leveres dobbeltløb i 6-7 forskellige kalibre...
Svar
#11
Citat:quote:

Mig bekendt er der ikke lavet dobbelte riffellöb til de gamle Tikka BBF'er


Jo de gør.. Sålænge vi taler Tikka 512 eller 412 og hvad de ellers hedder. Valmet har de vist også haft som navn. Jeg købte min med haglløb og en bbf 7x57 desværre tog jeg ikke dobbelt riffel løbet. De er ikke nemme at rende over i danmark efter Tikka stoppede produktionen.
Svar
#12
OKJ - Er din med hane eller spænder den "på normal vis". Staffan mente ud fra dette faktum at der måtte være tale om en K70, hvilket jeg jo ville være mindre glad for da det afskære mig muligheden for tilkøb af dobbeltløb
Svar
#13
Efter lidt mere research fandt jeg at navnet ikke bare er finn men finnclassic og at der er en god hjemmeside med oplysninger om den her: http://www.marocchiarmi.it/efinclassic.html - den er på engelsk

Heraf må jeg jo nok også se i øjnene at der ikke er meget håb om dobbeltløb til min gamle K70´er tilbage [Sad] - men tak for hjælpen [Smile] Så må den lille 222rem jo køres godt varm på Langeland på onsdag
Svar
#14
Lagt på http://www.blocket.se i dag

[Image: 4573258846.jpg]
Svar
#15
Hvilken "kommune" er det under og er det ikke en 512´er
Svar
#16
Hej Kanon.
-jo det er en 512er. Bare sög på hele Sverige og jagt og våben
Svar
#17
Det er jo ellers en lækker trio men men men

Er det muligt at få sådan noget grej ud af Sverige til Danmark?
Svar
#18
jo jo, det er en let sag. det var på denne måde jeg købte min K070.
Sælger udfylder exportpapirer og han eller politiet sender dem til dig. Dem bruger du til at få importtilladelse og våbentilladelse hos politiet. Du sender en kopi til politiet i sverige. Derefter er det bare at hente og vel ankommet derhjemme, sender du en kopi til politiet, som siger at våbnet er hentet. Det er bekosteligt og lidt af et problem at sende til dig.
Jeg syntes selv at det er en super model, netop pga den udvendige hane, som sikrer et dejligt sprødt aftræk og en god sikkerhed, da det andet løb ikke er spændt.
MEN ikke muligt at få andre kalibre.

Knæk og Bræk

223rem
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)