Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad er egentlig handelsværdien af en....
#1
Jeg har en kammerat, der har en winchester 30/30 jubilæumsriffel med leveraction (og indlagt guldmedaljon og den slags lir).
Den har skudt maks 10 skud. Den er fejlfri/uden skrammer/ridser - står som fabriksny.
Nu har vi "truet" hinanden med at vi skulle ud og lege med den igennem flere år, men det er aldrig rigtig blevet til noget...den står bare i hans skab, så jeg lovede lige at spørge, hvad handelsværdien egentlig er for sådan een??
Jeg tror nu ikke han vil sælge den - men han er selvfølgelig nysgerrig på hvad sådan een mon er værd....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Det kommer helt an på hvilken jubilæumsmodel det drejer sig om.

Korsholm har f. eks. en til 54.000,- men jeg har set en del hos bla. Skov til under 5.000,- så med mindre det er en helt særlig model er det nok prislejet.

Det kan jo også være at prisen stiget nu hvor Winchester er lukket
Svar
#3
Den der Korsholm har ståenden,så jeg første gang i butikken da min far kørte mig rundt derinde i klapvogn!!!-Ok,dét er lidt overdrevet,men hvis det er den samme som jeg tænker på,har den stået der i laaang tid,allerede i den "gamle" butik stod den længe.Så spørgsmålet er,om den er SÅ mange penge værd?? Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Det er den samme.[Big Grin]
Svar
#5
Der findes i side på nettet med priser på Winchester comemoratives,
men som grundlag regnes de i USA af samlere kun for noget hvis de ligger nye i org. æske med alle originale papirer og aldrig har været taget ladegreb på ???
ellers er de som oftest kun at regne som en "skyder" (næsten) og de fleste i DK er jo nok blevet fyret af.
Med hilsen
Leif R.

The Shootist

PS. hvis du skriver hvilken model det er vil jeg slå den op i
The Blue Book of Gun Values
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#6
En sådan indbringer i danmark 3-4.000 kr.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Det kommer lidt an på hvilken model det er. Det er ikke dem alle der har medaljon i skæftet.

Det kunne være en Comanche Carbine, Sioux Carbine eller en Golden Spike du har øje på og så passer prisen på 3-4 kilo godt nok.
Der findes en model der hedder RCMP (Royal Canadian Mounted Police)
den er nærmest fuldskæftet og koster nok en tusse ekstra.

Det er en jungle med mange modeller, men jeg mener at du på winchesters hjemmeside under historie kan se lidt om hvornår og hvorfor modellen er lavet.
Svar
#8
Jeg må hjem til ham og kigge lidt nærmere på hvad det er for en...

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)