Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2-årig angrebet af tjur
#1
Toåring angrepet av tiur
Inne på gårdstunet i Karasjok kom tiuren seilende mot Niklas (20 mnd). Pappa Eivind Måsø var øyenvitne til hendelsen.

- Vi var akkurat kommet hjem fra barnehagen. Plutselig kom den angripende fuglen seilende inn med åpne klør. Heldigvis gikk søsteren til Niklas ut og hun sto i døråpningen da fuglen kom. Det skremte den nok fra å ta tak i gutten, slår pappa Eivind Måsø fast overfor Finnmark Dagblad.

Niklas begynte umiddelbart å skrike etter hendelsen, men pappa Måsø er ikke sikker på om tiuren var i kontakt med gutten.

- Det hele skjedde så fort. Jeg vet ikke om det var fysisk kontakt. Fuglen var i alle fall bare få centimeter over hodet på Niklas. Jeg bare ropte ut. Få Niklas inn! Niklas var selvfølgelig helt vettskremt og begynte å gråte. Han bare pekte på fuglen og sa «oioioi». Det var en nifs episode, sier Måsø til avisa.

Niklas hadde en stor, svart og hvit skinnlue på hodet da fuglen kom inn over gårdstunet. Tiuren kan være farlig hvis den angriper, den veier mellom fire og fem kilo og selv en voksen person kan få skader .

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)