Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kal.44 mag
#1
Inden så længe er der en våbenauktion i København,og jeg har naturligvis studeret kataloget,og har fundet en dejlig revolver.Det er en S&W 44 Mag.og sådan en kunne jo være rigtig sjov at ha´i skabet! Men så vidt jeg ved er det ikke muligt,lovligt,at besidde sådan en i DK.Jeg har i forvejen et "sportsvåben",men går grænsen ikke ved .357 mag,for os almindelige dødelige? Det kunne ellers være sjovt med en storebror..... Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Du smider da bare en 31cm pibe og et skæfte på - så har du en repeter jagtriffel......:-) Og noget som andre ikke har....

Det med større en 9mm hører det ikke den gamle våbenlov til? Deles der i dag ikke blot i amindelige og grovpistoler? Jeg ved det ikke 100% men vil mene at det hænger sådan sammen....
MVH
Henrik
Svar
#3
Det mad den lange pibe og skæfte er desværre nok den eneste mulighed for at eje en model 29 i Danmark, jeg tror IKKE at man idag vil udstede en tilladelse, men det er du forsøget værd.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Maximum cal. er cal 38, så der er ihvertifalde ikke mulighed for registrering igennem en skytteforening med den, så vidt jeg ved, er det kun sortkrudtsvåben(pistoler/revolvere) der kan registreres i større cal.

Mvh.
Carsten
Svar
#5
Ja,det mener jeg desværre også,men jeg ville bare lige høre om der var en eller anden "smutvej",men det er der jo desværre nok ikke......[V] Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Ja,den blev så solgt for 2540 plus salær......[V] Samme mand købte bla.også en Thompson maskinpistol i kal.45.....Der er åbenbart mange fordele ved at have en forhandler-tilladelse[:0]jeg var ikke klar over at en almindelig "civil" med forhandler-tilladelse måtte købe fuldautomatiske våben i DK.-men det må de altså,Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Nej det er ikke helt rigtigt... En almindelig forhandler tilladelse giver ikke lov til det. Så vidt jeg ved er der kun Parbst der har lov til den slags - men der kan jo også være andre.
MVH
Henrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)