Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rustfri rensestok.
#1
Jeg har købt ny rensestok, da den gamle knak [:I]
Det er en rusfri model i et stykke.

Nu påstår onde tunger at jeg ødelægger overgangen mellem kammer og løb, og dermed starten af riffelgangen, hvis jeg ikke bruger et rensestyr. [B)][:0][B)]

Er det korrekt [?][?]

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#2
Nej, du kommer ikke til at røre overgangen. Du skal bruge rensestyr, hvis du renser fra mundingen.
Svar
#3
Jeg renser altid fra kammerenden.

Så et styr i kammeret er kun til at forhindre skidt i magasin og aftrækker [?]

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#4
Tilfældigvis var jeg selv lige ved at købe en tilsvarende rensestok i går formiddags; det eneste, som holdt mig fra indkøbet, var et forkert gevind i forhold til min samling af børster og andre rensegrejer at sætte i spidsen.

Netop disse børster m.v. er det første, der møder kammeret og overgangen - om din filtprop, klud, børste m.v. sidder på bart metal eller 'plastic coated' er mindre afgørende. Kontakten er ikke særlig hård efter toppen af rensestokken - men, hvad du har sat i spidsen af stokken er ret afgørende.

I øvrigt blev jeg tiltrukket af førstnævnte rensestok, da den var ud i ét. Min nuværende - dækket af plastic - er sat sammen af tre stykker, hvilket gør den mindre stabil og derfor giver langt større berøring med piben end en helt stiv rensestok. Men som nævnt er det ikke til fare for riffelgange m.v. - det er den primære kontakt i toppen derimod.

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)