Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endelig hjemmelader
#1
Så lykkedes det endelig at komme på kursus, få tilladelse, købe krudt og kugler (og alt det andet), få rullet nogle bønner og få prøveskudt. Fantastisk fornemmelse.
Jeg valgte at starte men det som jeg skal have klar først: En jagtladning til 7mm rem mag. Ti forskellige kombinationer af Norma hylstre, Norma MRP, CCI 250 og Norma Oryx 170 grains. Den bedste så sådan ud:

[Image: 2006_0411Proeveskydning_1-100004.JPG-for-web-LARGE.jpg]
Det er jeg meget tilfreds med (28mm fra kant til kant, 871 m/sek). Prøveskydningen foregik på en mark. Siddende med fast ryglæn og trebenet skydestok og en del vind skråt ind bagfra. Ikke optimale forhold, så det kan kun blive bedre [:p].
Som et kuriosum, som ikke kan bruges til ret meget, fandt jeg seks kugler bagved "volden":
[Image: 2006_0411Proeveskydning_1-100015.JPG-for-web-LARGE.jpg]
De er gået skråt igennem en frisk 22mm krydsfinerplade og to mere eller mindre rådne jernbanesveller. De tre øverste vejer ca. 150 grains, og de nederste vejer 97, 92 og 108 grains.
Sjovt nok fik jeg højere hastigheder, når jeg holdt krudtmængden konstant, og øgede længden. Jeg troede at det ville give lavere hastighed pga. det øgede volumen, og dermed lavere tryk [?]. Højeste hastighed var 893 m/sek.
Næste projekt er at lave nogle i samme ladning, og skyde dem ind i nogle våde telefonbøger eller noget gelatine. Så kan bæverne bare komme af den 5. maj [:p].

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Det höjere tryk har du nok fået på grund af mindre friflugt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)