Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladede patroner
#1
Hej var på skyde banen i går og ville prøve de hjemmebagte oryx der fulgte med min riffel. Jeg fandt hurtigt ud af de ikke var kalibrerede til denne riffel[}Smile][}Smile] jeg kunne næsten ikke lukke den[xx(]jeg regner ikke med man kan gøre andet end at smide dem ud, men hvordan skiller man dem ad. jeg har prøvet at trykke projektilet hårdt ned mod en træplade og dreje den rundt, men de sidder rigtigt godt fast så det tager lidt tid med 40 patroner. jeg overvegede at smække dem i skruestikket, men jeg ved ikke om dette er for risikabelt håber i har et råd [Wink]

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Hej Sneppen

De skal ikke smides ud, (ellers så giv mig dem, så skal jeg "smide" dem ud for dig) [Big Grin][Wink]

Jeg ville aflevere dem til "bageren" og få ham til at putte dem tilbage i formen, så da kan blive "baked off"

Kuglerne fjernes med en impulshammer eller med en kugleudtrækker, der klemmer nænsomt om kuglen, uden at beskadige den. (Dims til ladepressen)

Og så ud med krudtet, det sker automatisk hvis det foregår med hammeren.

Herefter kan hylstrene fullsizes, så de kan gå i din riffel. Fjernes udstøderpinden, er det muligt at beholde gænghætterne i.

Krudt og kugler "genmonteres" og så kan de side bang, også i din riffel

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Ok så må jeg se om jeg kan finde en flink genlader der vil hjælpe mig. Jeg aner ikke hvem der har lavet patronerne det var en eller anden sælgeren kendte. Men jeg mener min gamle jagttegns lærer kender en der gerne hjælper jægere i nød.

Og så lige et andet spørgsmål. for tiden bruger jeg en masse træningspatroner. (Lapua Trainer) jeg har intil viddere gemt hylstrene i håb om på et tidspunkt at få en bager til at genlade dem. Men efter som jeg ikke aner noget om genladning, kom jeg lidt i tvivl om dette kan betale sig eller om hystrne er af god nok kvalitet?

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#4
Hej sneppe-gem du bare dine hylstre,Lapua er rigtig god kvalitet,Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Citat:quote:

Hej sneppe-gem du bare dine hylstre,Lapua er rigtig god kvalitet,Hilsen Ulrik


Tak for det, det gør jeg så.

Forresten hvad koster det ca. At blive klar til at hjemmerulle med alt udstyr og kursus?

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#6
Uha, det er et svært spørgsmål. Skal du ha' en gammel Lada, eller en Volvo? Og hvor mange køretimer ...

Det er ikke billigere at genlade, man skyder bare tre gange så meget [Wink][Wink][Wink]

Se om der ikke er en genlader her fra dette forum, som bor i din nærhed, så kan du måske få hjælp der.

Se på http://www.gunsandpowder.dk for priser, du kan få et komplet RCBS kit til ca. 3000,- men også noget er er billigere ...

Og ja, Lapua er gode, når der kommer "ny motor i" ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Citat:quote:

Uha, det er et svært spørgsmål. Skal du ha' en gammel Lada, eller en Volvo? Og hvor mange køretimer ...


Det var bare for nysgerighedens skyld. jeg finder en flink genlader. Er det nogle af jer der bor i i den sydvestslige del af sønderjylland[?]

Citat:quote:

Det er ikke billigere at genlade, man skyder bare tre gange så meget


Nej det kan godt være men der er sjovt og det er det der tæller[^]

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)