Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chek jeres jagttegn!!!!!!!!!!!
#1
Katastrofen er indtrådt!!!

Jeg har fornyligt modtaget mit nye jagttegn, tager det gamle ud af min tegnebog,river det over på midten og smider det i skraldespanden!
BIG MISTAKE!!! Et par dage senere ser jeg til min skræk at der o nederste højre hjørne mangler noget!!!
Der står ikke længere Riffeljagt tilladt.
Ringer straks til Skov og naturstyrelsen´s jagttegns afdeling og snakker med en sur dame som siger at det er ikke noget hun kan se er registeret, jeg prøver at forklare at jeg her været i besidelse af gyldigt jagttegn og våbentilladelse siden 1992 og da riffeltegnet blev indført har det været på mit jagttegn!
Bliver spurgt om jeg kan bevise det, nej for jeg smider altid det gamle jagttegn ud når jeg får et nyt!
Du skal kontakte politiet så de kan bekræfte at du har haft jagtriffel siden 1996 får jeg at vide, fint ikke noget problem!
Nu er det bare sådan at politiet ikke føre register længere tilbage end 5år og da jeg har skiftet mine rifler ud inden for de sidste 5 år kan man ikke se længere tilbage!!!

Jeg bliver nød til at aflægge en riffelprøve for at få det tilbage på mit jagttegn pga et Fuck up fra skov og naturstyrrelsen, ikke fordi det er et problem men det er sku´da ærgerlige penge at skulle betale og utroligt at der ikke er mere styr på tingene!
Min riffelprøve foregå på Selinevej d.30 april!

Gør jer selv den tjeneste at gemme jeres gamle jagttegn og chekke det nye!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#2
Motherfu** [:0]

Og så lige hvor de har indført den nye prøve hvor den hvide paptallerken er væk, og du skal sætte ti skud i hjertet [xx(] (inden for en cirkeldiameter af 5cm....Du må hellere starte træningen

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#3
Ja-og ekstra surt er det jo at det er fritstående....på 200 meter!![Big Grin][Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Ja og de fem af dem med bind for øjne og de sidste fem med bukken spændt efter en F16!!!
Svar
#5
Har du ikke kvittering for køb af riflel, der udstedes fra forretningen, hvor du købte riflen, evt våbentilladelse gælder 10 år, så du har fornyet i 2002 hvis du købte i 1992. kunne det ikke hjælpe

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#6
Nej har desværre ikke nogle kvitteringer liggende på nogle af de tidligere våben, de to rifler jeg har nu er begge købt sidste år, den jeg havde før var købt i 2003 så der er ingen vej udenom!
Behøver ikke træning, den er i fin form![Big Grin]

Tror i at man dumper hvis man skyder F16érn ned først også affanger skiven?
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#7
Det er vel i bund og grund ikke så galt, så se du bare at få det overstået, da jeg kom tilbage fra USA måtte jeg gå på jagttegn kursus og til riffelprøve, og hvis du vil jage på skov og naturstyrelsens jord er riffelprøve PÅKRÆVET altså ikke nok med riffeljagt tilladt.
Held og lykke

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#8
På min kvittering, som jeg skrev ud fra netbetalingen, der gælder som midlertidigt jagttegn, stod der riffelprøve bestået.

Betalte du på posthuset? Stod der noget på din midlertidige kvittering om at det var tilladt, eller var det også smuttet ud på de papirer?

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Min betaling af jagttegnet er foregået via betalingsservice i min bank!
Kan ikke fatte at politiets register over våben og ejere kun går 5 år tilbage?

Det er lige meget nu for mit raseri har fortaget sig og riffelprøven er ikke noget at jeg frygter!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#10
Hmm på mit står der..."riffelprøve bestået 27.04.1996"

Så det lyder lidt underligt...

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#11
Jeg har ikke modtaget mit jagttegn fra i år endnu?? Det kommer nok så må jeg lige se om der er lavet samme fejl

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.jaegerliv.dk ..Nu med nyheder!
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#12
Til Halvautomat:
Har du været til riffelprøve?

Jeg har ikke, da reglen blev indført havde jeg haft jagttegn og våbentilladelse gennem et stykke tid så tilladelsen blev automatisk påført mit jagttegn uden jeg skulle aflægge nogen prøve!

Det betyder ikke så meget længere efter det første raseri er aftaget, skal bare lige op og bestå også er jeg klar d.16 maj, har en aftale med en fin seksender!

Knæk og bræk til jer alle derude.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#13
@Fhansen
Jep - men det var bare for sjov.. - da jeg jo ikke behøvede at gøre det. Men hvis man skal på statskovjagt så kræves der jo at man har bestået prøven så vidt jeg ved..
Har du ikke et våbenpas?
Jeg har min første registreret 14.08.1995 [Smile]
Men prøven skulle være til at overkomme - jeg er mere bekymret over om jeg kan klare den fristående skydning på søndag på bukkeskiven [Wink]

Citat:quote:

Originally posted by fhansen

Til Halvautomat:
Har du været til riffelprøve?

Jeg har ikke, da reglen blev indført havde jeg haft jagttegn og våbentilladelse gennem et stykke tid så tilladelsen blev automatisk påført mit jagttegn uden jeg skulle aflægge nogen prøve!

Det betyder ikke så meget længere efter det første raseri er aftaget, skal bare lige op og bestå også er jeg klar d.16 maj, har en aftale med en fin seksender!

Knæk og bræk til jer alle derude.



[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

Det er vel i bund og grund ikke så galt, så se du bare at få det overstået, da jeg kom tilbage fra USA måtte jeg gå på jagttegn kursus og til riffelprøve, og hvis du vil jage på skov og naturstyrelsens jord er riffelprøve PÅKRÆVET altså ikke nok med riffeljagt tilladt.Held og lykke The Shootist



Så har du osse været uheldig[^]

Jeg fik mit amerikanske jagttegn byttet til et dansk...altså i
1986[8D]...no problemo

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by fhansen

Min betaling af jagttegnet er foregået via betalingsservice i min bank!
Kan ikke fatte at politiets register over våben og ejere kun går 5 år tilbage?


tja.....
Våben tilladelsengælder jo i 10 år...og det vil jo sige at politiet heller ikke ved at du har våbenet efter 5 år......nej desværre
ellers ku´det jo være ret interessant.[8D]
Jeg har haft riffel siden 1986 og der har aldrig været påføret
"riffeljagt tilladt" i mine våbentilladelser, det har dog aldig forhindret mig i at gå på bukkejagt..med riffel[:p]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#16
hej er der nogle der kender straffen for at gå på riffel jagt uden at have bestået riffel prøven?

mvh Bo
Svar
#17
10 spark i skridtet [Wink]

LANI

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#18
Hmmmmm,

det kan sku´da godt være man skulle se og få sig taget sammen til at komme til den prøve....[B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#19
Ja,jeg har heller aldrig bestået den,og alligevel går jeg på riffeljagt[}Smile],men med de sanktioner LANI stiller os i udsigt må man hellere få den taget...[Big Grin] Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Hmmmmm,

det kan sku´da godt være man skulle se og få sig taget sammen til at komme til den prøve....[B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Hej Gammeltoft.

Hvis du agter at bruge din 416 Rigby, må du hellere gå i skarp træning.[8D][8D]
Jeg kan tilbyde dig et intensivt kursus af en uges varighed, som består af skydetræning om mandagen. Tirsdag til fredag vil vi hygge og snakke klogt over en flaske eller to.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)