Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Automatisk sikring
#1
Jeg har købet en beretta S685, og den sikrer ikke automatisk når bøssen genlades. Er det muligt at ændre den så den kan komme til det.
Desuden er den drejet til den forkerte side (jeg er linksmongol), og det skal laves om, hvis jeg skal beholde den selv. Man kan selvfølgelig sende den til bøssemageren, men det lærer man jo ikke noget af, og der koster jo også. Sætter de den bare i spænd, og hælder den over med varm skæfteolie, eller hvordan bukker man et sådan skæfte?

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Hej Uffe

Normalt kan man købe den dims, der sørger automatisk sikring, men service er ikke Berettas store nummer. Jeg bestilte én til min 687'er, men den var stadig i restordre, da jeg solgte bøssen.

Et linksskæfte skal både castes og vrides, da kindens anlæg skal være sådan, at venstreøjet naturligt kan flugte sigteskinnen og samtidig skal tåen vrides modsat, så skæftet får et godt og naturligt anlæg mod brystmuskulaturen.

Måden et skæfte er opbygget på, afgør om det kan drejes. De fleste skæfter kan dog vrides til brug i modsatte side, men enkelte er så tynde og måske håndbyggede, at det ikke er muligt. Især engelske bøsser har den skavank. Har skæftet ydermere Wundhammerbule er det ikke behageligt at holde på med venstre hånd.

Skæftet ophedes ganske rigtigt med olie og tvinges i den ønskede stilling. Træ er jo et naturmateriale og af og til må der et par forsøg til, før det er havnet der hvor det skal.

Nogle skæfter har det endvidere med at "huske" hvor de kom fra og går noget tilbage igen, efter en tid. Andre er fugtfølsomme og spræller fælt, hvis man ikke behandler dem ordentligt.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Det lyder som om den skal sælges videre til en der vil have den som den er. Det var bare en fristende handel, og de andre ting der indgik var fornuftige [Smile].

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)