Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gevind i piben til mundingsbremse
#1
Jeg skal ha' skåret gevind i min pibe til en mundingsbremse.

Gevindet skal selvfølgelig centrere med boringen og ikke det udv.

Jeg tænker på at spænde over kammeret og ha' pinolstøtte i mundingen med en "crown saver" i mellem.
[Image: crownsaver.jpg]
Er der en bedre metode?
Svar
#2
Hvis du alligevel drejer sådan en dims, så drej et lille cylindrisk stykke på ca. boringens diameter i længden og på bommålet. Drej så et 90graders bryst lidt mindre i diamet end det gevind du vil lave. Den har den fordel at den styrer i hullet og ikke efter reifningen som dem på billedet.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hvad brunerer jeg gevindet med?
Svar
#4
Koldbrunering fra våbenhandleren plejer at fungere fint. Varm piben op med en varmepistol og kom bruneringen på med en pensel. Det bliver faktisk helt godt....

Husk at lave et bryst hvor du kan spænde mundingsbremsen i bund mod. På den måde reducerer du slør m.m. når den bliver rettet op mod brystet. Hvis du skærer gevindet med bakke skal du huske at have støtte til bakken så den ikke kører skævt. Jeg plejer at bruge min borepatron med kløerne skruet helt ind. Så en svensk nøgle på bakken, holde anlægsfladen presset tæt op mod bakken med pinoldokken/bore patronen mens drejebænken kører meget langsomt. Husk masser af skæreolie.
MVH
Henrik
Svar
#5
Der bliver et bryst som anlægsflade.
Jeg bruger ikke en bakke, men slår gevindet i en drejebænk.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)