Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester 94 med fiberskæfte
#1
Lidt inspireret af debatten omkring pistolkalibrer, må jeg lige skrive lidt om et nyt projekt gå i gang med.

Jeg købte for et stykke tid siden en Winchester 94 af Jens Ulrik, og har da efterhånden trykket en del gange på aftrækkeren. Præcisionen er bare ikke særlig god, og det er der en del ting at gøre ved. Jeg har sat mig for at den skal sat´me skyde hul i hul, og så må der et mindre kirugisk indgreb til. Jeg ønsker under ingen omstændigheder at ændre riflens originalitet, da det allersidste "pre 64" produktion. Derfor har jeg til formålet bestilt et fiberskæfte, da det skulle være lidt mindre livligt. Der skal også et nyt magasin på, da det gamle er i fuld længde ud til mundingen. De Winchester jeg har set skyde præcist, er af typen med halvt magasin og hvad gør det- jeg husker i hvertfald ikke en situation hvor jeg havde brug 6-7 hurtige skud. Derfor vil jeg dreje et nyt rørmagasin i rustfri stål og i halv længde, dertil skal lige opfindes en ny monterings måde da magasinet oprindeligt sidder løst ned i rammen. Som der nævnes i tråden om pistolkalibre til jagt er de originale sigtemidler heller ikke optimale, og nyt må der til. Alt i alt er der en smule arbejde, men det får jeg snart vished for da jeg senere i dag vil køre op til min fars landejendom og teste lidt uden magasinet påsat. Mit mål er lidt i stil med nedenstående riffel.[}Smile][Big Grin]
[Image: MODELO4.jpg]

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Den er bare herrefed (ord jeg har lært af sønnike), jeg vil også ha' en !!!!!!

Henrik

12/70, 6.5x55, 6.5-284, .358 NM



Der er en til salg på denne side [Big Grin]. Så kan du selv få lov at bygge den om som det passer dig [}Smile].

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)