Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold kopi...
#1
Jeg var lige ude og lure lidt på internettet.. Faldt over en side, hvor man kunne købe leupold - kopier... Men de lignede originalen på en prik...

De er nede i en prisklasse hvor alle kan være med.. Iflg. Hjemmesiden, kommer de fra den kinesiske hær.. Kikkerterne er spritnye. Priserne var under 1000 kr for en MK4 [:0][:0][:0]

Er der nogen der har hørt om leupold kopier før[?][?][?] Har Leupold en finger med i spillet på dem[?]

NSK SAFARISKYDNING
VINDER 2006
SAUER - DET DAU'ER
Svar
#2
Hvor faldt du over dem?

Kode:
Faldt over en side, hvor man kunne købe leupold - kopier

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hvor faldt du over dem?

Kode:
Faldt over en side, hvor man kunne købe leupold - kopier

[Image: kongsberg393-t.jpg]



Ja, vi vil se et link...

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Jeg var jo godt klar over, at i ville se et link.. [B)]
Måske kunne jeg ha' fået lidt info omkring kikkerterne inden[Wink]

Kig lidt på dem - få nu ikke et chok, når i ser prisrne[:0][:0]

http://cgi.ebay.de/Leupold-Zielfernrohr-...dZViewItem

Husk at se billederne helt nede i bunden... Og hvis det er noget der du'r, så gem lige en til mig[Big Grin]

NSK SAFARISKYDNING
VINDER 2006
SAUER - DET DAU'ER
Svar
#5
Ah men for fanden!!! [Sad!][Sad!][Sad!][Sad!][}Smile]
Alt hvad der bliver lavet i Kina er kopier ergo dårligt produceret. Se bare de dersens Canada Goose jakker eller logitech komponenter. Ikke værd at give så meget som fem flade ører for. Så lær det dog[Sad!][Sad!]
Iøvrigt så fatter jeg ikke en meter af at man med syv sind kan spørge om de er noget værd når orig. koster 4- 5 gange så meget alle steder man ellers kan købe dem. Selvfølgelig er de ikke en meter værd. Det siger ligesom sig selv.

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.jaegerliv.dk En portal til jægeren..
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#6
Og så er det jo faktisk ulovligt at importere kopi produkter.....[}Smile][}Smile][}Smile][}Smile][:o)][:o)][B)]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#7
Jeg fik et pop up vindue hvor der stod noget med Leupold - spar 80%... Da jeg så kikkerterne og priserne, var jeg ved at falde af kontorstolen. Lige indtil jeg så ordet "klon"[xx(]

Mon Leupolle er klar over, at deres ellers fine kikkerter bliver kopieret og solgt til dumpingpriser..[}Smile][}Smile]

I må indrømme, at de ligner til forveksling - lige med undtagelse af deres linse beskyttere og andet tilbehør... (Og sikkert også linsekvalitet og mekanik indeni[Wink])

Ulske.. Rolig nu - Jeg kunne ikke i mine vildeste drømme finde på at købe kineser pis..

NSK SAFARISKYDNING
VINDER 2006
SAUER - DET DAU'ER
Svar
#8
Pladder med dig for du er ikke anderledes end jeg. Selvfølgelig vil man ikke betale mere hvis man kan få det til mindre. Og jeg forstår det godt. Men lige nøjagtig med Kina-kopier så burde folk være klogere. Det er bevist gang på gang at det er ubrugeligt og deraf burde man være klogere.
Det er ikke for at træde dig, .376 steyr, over tæerne eller være specielt efter dig! Det må du forstå, men jeg kan simpelthen bare ikke accepterer at man overhovedet tænker på at købe disse kopier.
Det er så unfair over for hele verden og det er en umådelig kamp at slås med Kina om netop dette. Og desværre så er det dét som Kina lever af. Jeg kan simpelthen ikke ha´ det.
Undskyld .376 Steyr, hvis jeg var lidt hård/direkte men det er ikke bemyndiget på dig som person men mere vores allesammens tankegang. Inkl. mig selv.

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.jaegerliv.dk En portal til jægeren..
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#9
Ulske...Inden der går for meget Disney-humanisme i dig, så sænk lige dit charme-niveau [8D]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#10
Hmmm.

Hvor går grænsen?

Jeg skulle bruge en vinkelsliber til at skære i beton, med 230mm klinge. Jeg nænnede ikke at bruge min Bosch, så jeg købte en Power-super i Jem & Fix, til det formål. Den døde efter et halvt år og jeg fik den byttet.

Da den næste også stod af, så mente jeg at det var på tide at købe noget ordentligt. Makita har altid været stærk, hvorfor jeg købte en hos Brdr. Dahl, for blot at finde ud af, at den var produceret i - ja Kina ...

Er det alt der bliver lavet dér, der er noget skrammel, kopier eller hvad, - jeg mener, - det er jo trods alt i Kina at de fleste kinesere bliver produceret ... [Wink]

Har selv en Kinakikkert og den fungerer upåklageligt ... Endnu [:I]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#11
Hold nu op med jeres hylen over at kinesere stjæler ideer, og kopiere, det gør alle der vil videre i udviklingen:
Selv store europæiske fabrikker kopiere ider og markedsfører dem som fantastisk og inovative[xx(].
Umiddelbart kunne jeg ikke på viste link se at kikkerten var forsynet med leupolds navn, såe det. Jeg kunne heller ikke se at man fremhævede det

jbn
Svar
#12
Enig med ignoranten...Nogen der vil købe en ying & Yang model 97 som er fremstillet i Kina [Big Grin]

Jeg har set et eksempel på en Nikon kopi med det specielle rød/grønne lys Nikon er kendt for, men uden nogen forsøg på at skrive Nikon på den. Jeg har aldrig set forfalskede kikkerter, og der går min grænse helt klart, hvis det er noget vi kommer til at se engang. Jeg har selv et par kineserkikkerter til salonriflen og en luftbøsse, og syntes egentligt det virker fortrinligt, ja faktisk er jeg imponeret over at kunne købe en velfungerende 4x32 fabriksny og med linsebeskyttere til 200 kroner. Jeg har ellers sat mig for at rekylteste en sådan kikkert, og så se hvad den egentligt tåler? Jeg har da også en del småmaskiner jeg kun skal bruge en gang hvert andet år, og der syntes jeg det er fint med en kineser. Jeg købte for nyligt en luftmejsel til 80 kr i 'Gå hjem og biks', den virker fortrinligt, og jeg ser derfor ingen grund til at investere 2000 kr i en Atlas Copco...

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#13
Det kan godt være, at de ikke bruger Leupolds navn på kikkerterne, men alt andet er der da - endda modelbetegnelserne. Og navnet "Leupold" optræder da også et par gange på siden.

Havde jeg været direktør for Leupold, så havde jeg sku' ikke fundet mig i, at nogen kopierede mine varer[}Smile][}Smile]

Og Ulske, hvis du kendte mig, så vidste du også, at jeg er bidt af en gal kikkert med en pipfugl på siden... Så nej, jeg kunne ikke finde på at købe en kopi Leupolle...[Wink]

NSK SAFARISKYDNING
VINDER 2006
SAUER - DET DAU'ER
Svar
#14
Beklager at jeg ikke nærlæste linket.
Kineserne gør såvidt jeg kan se ikke noget forkert, men den svindler som markedsfører varen er nok på kant med loven, og da han handler i tyskland, tror jeg ikke der er de store problemer i at jagte ham rent juridisk.

Ang kinesere og leupold
så tror jeg ikke leupold gider bruge 5 minutter på at stoppe kineserene, da kopiering i stor grad har været kendt i mange år, og jeg tvivler på at der ikke er indtil mange detaljeforskelle, som vil få kineserene af krogen

jbn
Svar
#15
Kan nogen af jer huske da det förste "japanerlort" kom til os i tresserne? Det der lort kommer aldrig til at holde- det går da meget godt for dem i dag. Min kamerats far köbte en Toyota Crown med overdive nogen gang i tresserne- det der lort sagde folk- den kan du ALDRIG få en reservedel til! Det behövedes heller ikke for den gik 280.000 kilometer uden at slå en prut. De förste Yamahaer var kopier af DKW- Kawasaki lavede en kopi af en BSA 650 og de kaldte t.o.m. en dal i Japan for England- så kunne de skrive :Made in England (om det nu skal väre noget at stå efter) Nu er kineserne i gang- verdens oljeforbrug har de öget med 25% og de köber alt det stål de kan finde i hele verden. Jeg skulle have en 1/4"X22 snittap og bakke (til underbeslagsskruerne på Mauser) S'gerne sagde min verktöjshandler og forlangte 1600:- for snitbakken. Derfor köbte jeg kinesiske på Brownells. Jeg tror de kostede godt 300:- for begge, og de skärer som i smör. Bakken er til og med justerbar. Man får hvad man betaler for her i verden- ham som köber billigt köber ofte 2 gange, men hvis man f.eks skal lave lidt rust på en gammel bil er det da fint med en 100kroners vinkelsliber som man kan smide väk når man har fået den fuld af rustbeskyttelse og lort.
Der er lige kommet en ny färge til Bornholm som skal gå mellem Allinge og Simrishamn, den er bygget i Kina- vil i så heller ikke sejle med den? Om 5 år er en stor del af hvad vi köber formodentlig lavet i Kina og deres kvalitet bliver bedre og bedre hele tiden- bare vent! Det kinne da väre sjovt at pröve sådan en kikkert og se hvad den går for, er det noget lort kan man bare lade väre at fortälle det det nogen og smide den väk- det er jo ingen penge. Her i Sverige sälger de masser af Kinesiske belyste kikkerter på internet og de holder tilsyneladende efter hvad folk fortäller ( Barska, vakjakt og hvad de nu hedder)
Svar
#16
Leupold har selv fået produceret produkter i Kina......
Leupold: Proudly Made In China... [:o)]http://www.leupold.com/resources/MyInfo81/Answerbook/Answers/744.aspx

De kinesiskse fabrikker leverer i den kvalitet man er villig til at betale for...
90-95% af verdens computerproduktion ligger i Kina og Taiwan..... uanset hvilket mærke der egentlig står på æsken...

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)