Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjort reddet af jæger
#1
78 år gamle Johan Solem fikk seg en overraskelse da han så hvem som hadde tullet seg inn i 10-15 meter plast.

- Duken hadde tullet seg på geviret og 10-15 meter av plasten hadde satt seg fast i et gjerde. Den hadde tydelig kjempet for å bli kvitt plasten, men det var nytteløst. Jeg tenkte, hva gjør jeg nå? sier 78-åringen til Adresseavisen.

Med kjøkkenkniven i hånd gikk 78 år gamle Johan Solem resolutt løs på den store kronhjorten og skar dyret løs. Han fant ut at han skulle rådføre seg med viltnemnda, og der var oppfordringen klar.

- Jeg ble advart mot å nærme meg hjorten, det var livsfarlig. Skyt dyret, mente viltnemnda. Men jeg har jo jaktet i all min dag og syntes det hadde vært veldig artig om jeg kunne redde det flotte dyret, sier Solem til avisa.

Men sammen med sin sønn klarte de tilslutt å redde kronhjorten fra plastduken og siden har Solem sett hjorten flere ganger.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)