Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
spotter
#1
Hej

Forslag til en god billig spotter i ca. 45x ønskes

[Image: Arrrgghh.gif]
AARRRRRRRRRGGGHHH

LANI

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#2
http://www.gofoto.se
Svar
#3
Bushnell Spacemaster 15-45x50 kan jeg skaffe for kr. 1.595,-

Her link:

http://www.bushnell.com/customer_service/manuals/spotting/78-7350_SpaceMaster.pdf
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Ingen reklamering her på sitet, uden forudgående aftale med Høgh eller Great Dane.

Erik...Billeder er slettet grundet ulovlig reklamering, hvis du ønsker et link til din side er du yderst velkommen til at linke i din profil. Og eventuelt kunne du jo sende en venlig forespørgsel til Høgh, vedrørende et forhandlerlink på hovedsiden.

M
Svar
#5
Du får hvad du betaler for - køb noget ordentligt 1. gang og lad være med at spilde penge på noget ubrugeligt bras - du vil fortryde det! Og køb en "lige" kikkert, hvis man kører med stor forstørrelse kan målet være svært at finde, derfor er det en god ting at kunne sigte oven på/langs med kikkerten.
Der er heller ingen grund til at købe en med variabel forstørrelse - man kan komme et godt stykke derudaf med riffelkikkerten.
30x forstørrelse er en god forstørrelsesgrad - du skal huske på at hvis du ligger lavt vil mirragen (varmedisen) også komme med ind og hvis du går ret meget over 30x bliver det som at kigge igennem vand.
[Image: L1020706M.jpg]

[Image: ZeissMilDot02.jpg]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#6
ID...Hvad for noget blær har du til at montere i rail'en på forreste base ?

[:p]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#7
Det er montage til en Simrad KN250.
[Image: SimradKN250.jpg]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Erik

Ingen reklamering her på sitet, uden forudgående aftale med Høgh eller Great Dane.
M



Hvis man ønsket at deltage i annoncering!- ikke egen erfaring - okay.

Budskabet m/tekst og illustration var: Jeg gentager "Køb et med lige sigt" Om det er W.... USA, Tyske B....., Kina Bushnell til små 1595,-fra R.. Eller noget helt andet er i sidste ende heldigvis stadig et frit valg. Der findes oceaner af "Spotting scope user review" på nettet.

Eller gør som ID anbefaler - en riffelkikkert med 30x forstørrelse,
Jeg kan skaffe en adapter så sigtet kan monteres på højt/lavt fotostativ, eller jordspyd.
Svar
#9
Øhh, jeg omformulerer lige. Det jeg har skrevet skal forståes sådan at man kan komme et godt stykke derudad med riffelkikkerten, f.eks. 12x forstørrelse, derfor mener jeg at der er ingen grund til at købe en spotterkikkert med variabel forstørrelse fordi man ikke reelt har noget at bruge mellemforstørrelser fra f.eks. 12 til 30x til.
En spotter som den viste (fast 30x) opfylder derfor, efter min mening, de flestes behov.

Jeg beklager hvis mit første indlæg bliver opfattet som om jeg anbefaler en riffelkikkert med 30x forstørrelse.........det gør jeg ikke!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#10
Spottingscope med fast forstørrelse på 30X er ikke dem der er flest af. For god ordens skyld var der medtaget nogle i de viste billedeksempler som blev fjernet af M

Kan i stedet anbefale Lani mf.at søge efter "Spotting scope user review" på nettet.

Fordel og ulempe ved spotter med zoom - eller uden - kan der skrives meget om.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)