Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffel til farligt storvildt
#1
Se dette filmklip og lad dig inspirere til den ideelle riffel til eftersøgning af farligt vildt. Lad os høre hvad I når frem til!

http://www.pistoleros.no/Div/lioncharge.mpv2
Svar
#2
Hej Svend....
Hmmmm jeg ikke i tvivl om hvad der er ideelt til eftersøgning/skydning af farligt angribende vildt. Jeg ville uden tvivl vælge en marlin 1895 leveraction i 45/70 gov. Meget hurtig repetering og en slagkraft af en anden verden, men uden kikkert.

Great Dane
Great Dane

Svar
#3
Hej Svend !
Fy for s.... DET VAR GODT NOK EN TRÆLS EN[xx(] Min umiddelbare tanke gik i retning af noget man normalt monterer på en PMV eller Leopard kampvogn - Men ellers ville jeg nok foretrække en pumpriffel eller meget kraftig Lever-action. Dog var det på denne afstand også en meget nærliggende mulighed m. en Pump-gun m. hårdt ladede slugs. [Smile]
Uanset valg af våbentype var enhver form for optiske sigtemidler UDELUKKET. Det her må vist være en "Point and SHOOOOOT" situation [Big Grin]
Svar
#4
En pumpgun med slugs og en lang bajonet og en revolver til back-up - mindre kan ikke gøre det!!!
Svar
#5
Ud over alle de gode riffelforslag i kommer med, tror jeg nok at jeg lige lynhurtigt ville finde en god religion at lægge oveni [Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)