Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedste indskydningsskiver
#1
Hvordan ser den ideelle skive til indskydning af en jagtriffel med optisk sigte ud? Der er mange holdninger til, hvordan en indskydningsskive bør være udformet, forumets brugeres holdninger efterlyses hermed - målet er at sammensætte en række skiver til download på http://www.riffeljagt.com [8D]


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Jeg kan godt lidt den runde røde "plet", der er 8 cm i diameter og med en hvid markering (= sigtepunktet) i bunden af det røde felt.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Kravet til en indskydningsskive afhænger jo helt af sigtemidlerne!!

Til mine rifler med mellem- og stor forstørrelse bruger jeg altid "Benchrest" skiver Med en sort firkant på 1x1" og en cirkel-inddeling ovenover med centrum 2" over firkanten.
Hvis ikke skuddet træffer direkte i det sorte, kan man i reglen se træfferne og "klikke" efter dem, uden at skulle bruge "spotting-scope" eller ud at vandre 200 m[Wink]

Til kikkerter med mindre forstørrelse (2 - 6X) bruger jeg Normas skive (Den med topfuglen på bagsiden) eller en af eget design som blot er en "Benchrest x 2"

Farver bruger jeg faktisk aldrig, selvom det i visse tilfælde kan være nyttigt.

Til åbne sigtemidler bruger jeg almindelige pistol-skiver til 25 m, eller Normas skive. (Det med pistol-skiverne er sikkert gl. vane)

Til prøveskydninger bruger jeg ofte bagsiden af en pistolskive som jeg tegner små 1" firkanter på med spritpen, skivematerialet giver pæne veldefinerede huller, hvor almindeligt kopi-papir ofte revner.

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Jeg kan godt lidt den runde røde "plet", der er 8 cm i diameter og med en hvid markering (= sigtepunktet) i bunden af det røde felt.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Fint nok med mig, men er der lys i kikkerten er den lidt svær at skyde efter. Jeg selv vil til enhver tid fortrække en sortmarkeret trekant med en spids der vender op.

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#5
Hej,
her er der to hjemmesider, hvor du kan downloade skydeskiver. Der er en del forskellige skiver, til forskellige distancer og trådkors.

http://www.gamecalls.net/free_stuff/52_f...rgets.html
og
http://www.USPALMA.com

mvh. Johannes
Svar
#6
Hej Johannes

Kanon hjemmeside med skiverne, Der er MEGET at vælge mellem.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#7
Download af gratis skiver= Prøv targetz.com, der er mange variationer.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)