Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Før Bukkejagten!
#1
Jeg var ude på reviret i morges for at se til hvad der rørte sig derude.
Inden jeg drejede fra landevejen, og ned på mit område havde jeg langs skoven set 9 stykker råvildt, hvoraf 2 var bukke + 3 stykker dåvildt.

Jeg fulgte skovkanten, og et stykke nede i brakmarken ca. 150 meter fra mig gik han sammen med 2 råer. Det var en gaffelbuk, eller en lille seksender. Klokken var 10 minutter i 6, så det var nok årsagen til at billederne blev lidt uskarpe,(for lidt lys) men det er ham til højre. [:I]
[Image: Gaffelbuk.jpg]

Swift
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Jeg var ude på reviret i morges for at se til hvad der rørte sig derude.
Inden jeg drejede fra landevejen, og ned på mit område havde jeg langs skoven set 9 stykker råvildt, hvoraf 2 var bukke + 3 stykker dåvildt.

Jeg fulgte skovkanten, og et stykke nede i brakmarken ca. 150 meter fra mig gik han sammen med 2 råer. Det var en gaffelbuk, eller en lille seksender. Klokken var 10 minutter i 6, så det var nok årsagen til at billederne blev lidt uskarpe,(for lidt lys) men det er ham til højre. [:I]
[Image: Gaffelbuk.jpg]

Swift



Var ude og gå en tur lørdag på mit revir.
Så "kun" bukken, en fed hare og et par fasaner. Men der var maaser af fod fra råvildt på de "sædvanlige" steder.

Nu er der jo også kun 21 dage til bukkejagten går ind - så det kan hurtigt blive en sjovere dag[Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Så snerper det ...

Jeg var ude hos min kammerat, for at se på nogle vandrør der lavede problemer i vinters.

Under kaffen kom tilbudet, om jeg ville prøve lykken på en buk, ude i rapsen, eller når/hvis den blev for høj, søge op på bakken i den anden ende af reviret og fortsætte der, hvis det ikke lykkedes at se noget jagtbart i rapsen

Vi skulle lige ud og kigge på området, for at se om der skete noget.

I den nye hegning gik der et dyr, en høj men ikke så kraftig seksender. Vi åbnede lågen og gik om på den anden side, men bukken blev for presset og gik i hegnet. Den kom dog hurtigt fri og sprang derefter over trådnettet. [Smile]

Der var masser af fejning på bakken, og rapsen var tynd, der hvor bukken ofte var blevet set.

Så jeg glæder mig ekstra til d. 16/5

PS, så har jeg prøvet lykken der før og som en lille teaser, så er her et foto af den buk jeg fik for to år siden [:p][:p]

[Image: buk.jpg]

Den fik desværre en skade på næsebenet, da den faldt ned fra væggen, kuglen er limet på pladen, det er en 55 grains Remington, der nu vejer 23 grains. (22-250, afstand 147 meter)

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Ja det er næsten som det er snart er juleaften - godt man har det næsten som at være knægt igen...

Har ikke selv været på engstykket - men solide folk [8D] har set indtil flere bukke i området - så jeg er positiv og klar til indsats - 9,3-62 + rangefinder + zeiss håndkikkert + kamera er klar til afgang - håber jeg kan slæbe det hele op i træet hvor jeg skal sidde [Wink]

For at motivere dem som ikke er helt klar - så får I også lige et billede af min største buk [Big Grin]

Hmmm bukken er skudt med min elskede Sako 308w med en gemen Lapua Mega 12 grams kugle - afstand ca 50 m[:I]

[Image: buk.jpg]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#5
SÅ ER DER HORN!

Imedens man venter på at det skal blive Tirsdag morgen, kan man jo fordrive tiden med lidt ”Hornfiskeri”

[Image: Gjerrild2006006.jpg]
[Image: Gjerrild2006013.jpg]

Swift
Svar
#6
Ja,det er rart med en fisketur engang imellem.Vi var en tur ude igår på Storebælt,omkring Romsø,hvor vi først prøve at fange lidt fladfisk,det gik fint,og vi fik omkring 10 fine isinger,og knægten viste lige far og farfar hvordan man fanger fladfisk,han nuppede en skrubbe på et kilo[Smile]Derefter prøvede vi at narre et par torsk,det gik også rigtigt godt,og vi fik 15 med hjem,de fleste var i "stegetorskestørrelse" men vi fik da også nogle med lidt størrelse,den største var på ca.3,5 kilo. Iøvrigt fangede jeg en hornfisk på ca.8 meter vand,den huggede på forfanget der lå med et stykke sild på og ventede på en ising.En dejlig dag på vandet og med en dejligportion fisk med hjem til fryseren.(den største torsk blev dog spist igår-kogt og med hele tilbehøret[:p]) Hilsen Ulrik
[Image: P1060461-copy.jpg]
[Image: P1060463-copy.jpg]
[Image: P1060460-copy.jpg]
Ps.flot fangst af hornfisk,Swift[Smile]
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Aftenobservationer.

Jeg var lige ude og snuse lidt her til aften.[Smile]

Da jeg fulgte skovkanten, og havde udsigt over engen så jeg en rå, og ved siden af hende lå der en lille Gaffelbuk.
[Image: Rdyr008.jpg]

Andre hoveder poppede op fra græsset, og pludselig var der fire.
[Image: Rdyr009.jpg]
Nu var de alle på benene, og Gaffelbukken listede sig lige til at tage sig ”en snuser”.
[Image: Rdyr010.jpg]
Kort efter forsvandt de ind i skoven.
[Image: Rdyr012.jpg]

Swift
Svar
#8
Var ude i sidste uge og rydde nogle "skydestriber" fra favoritposterne i den efterhånden tilvoksede skov. De der selvsåede ahorn er var ved at være lidt for talrige.... Af hensyn til evt. yngel foregik det manuelt.. (Ørnenæb og kædesav).

Så bukkemanden stå med siden til og betragte mig, da jeg kørte langsomt forbi i bilen...en flot 6-ender.

Han tog sig godt ud og præsenterede bredsiden på bedste vis....sådan må han gerne stå i morgen tidlig!! [Big Grin][:p]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Ja knaek og braek i morgen alle sammen. Jeg sidder godt nok og bliver helt misundelig lige nu [V]

Men jeg maa jo bare haabe at der er en flink landmand som forbarmer sig over mig, og lader mig skyde en kaenguru [Smile]

Knaek og braek fra Australien.

Jonas
Svar
#10
Knäk og bräk til jer alle her fra Sverige også!!!!!!
Indskydning.....
Väkkeur.....(hvis i da kan sove i nat)
Patroner.....
Kikkert.....
Kniv.....
Termos.....
Jeg er ikke misundelig. Jeg er ikke misundelig....
Svar
#11
Misundelig? Nä-nej. I Danmark er der jo tale om aflivning af små degenerede og underudviklede bukke....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]....det gider VI ikke og så er brunstjagt også meget sjovere, vejret er i reglen bedre og vi er IKKE misundelige. IKKE DET RINGESTE!!!! Nä-nej.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Jeg er kaldt på skoleophold i Jylland indtil torsdag, men har fået lov til at komme på bukkejagt hos en onkel, der har en fantastisk ådal syd for Aalborg. Det kunne fint kombineres. Skole om dagen og bukkejagt om aftenen.
[Image: DSCF0001_lille.JPG-for-web-LARGE.jpg]
Denne udsigt skulle jeg have i morgen aften, og jeg så råvildt der i morges.
Så brød bilen sammen på vej tværs over Jylland, og nu sidder jeg i Viborg med riffel og tudefjæs [V].

Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)