Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
overvejer at købe en S&L 97
#1
Kan jeg høre jeres synspunkter og indstilninger til følgende :
Jeg ville sgu gerne have en af de lækre "made in Denmark" skydejern og har fået tilbudt en fra 2001 i 22.250 rem med 2 vekselpiber, en i 6,5*55 og en 9,3*62.
Det er måske ikke de kalibre jeg selv ville have valgt ;-) men det gør jo egentlig ikke stålet mindre værd, vel og med det udvalg er man jo rustet til lidt af hvert.
sælger har skudt ca. 200-300 skud med hver af piberne og forlanger 14000 af de inflationsramte for riflen.
på en måde er prisen "fair" nok men en fabriksny koster 11000 og en ekstra pibe 3000 og så er man jo den første til at slide på, bortset fra prøveskudene hos s&l

hvad gør en mon, skider på det danske nymoderne skrammel og køber 3 husquarnaer ;-)

mvh ulf
Svar
#2
På denne side er der en skribent som har en vis form for viden om dette mærke [Big Grin]- måske kan han give en neutral vurdering om S&L mærket er et godt skydehjern [Big Grin]

Jeg synes prisen (14.000) lyder som noget der skal forhandles ned medmindre der er tale om noget grade pind på riflen....

S&L piber er i hvertfald kendte for at være præcise og det er jo ikke så ringe....og det på trods af at de skæres på maskiner som tilhører forrrige århundrede [xx(][8D]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#3
Når Igonorant aligevel skal svare på dette..... Så er jeg også nysgerrig efter hvad materiale en S&L 97 låsestol egentlig er lavet af? Er det kulstof eller legeret stål - og er det hærdet? Der ligger jo ikke så meget træk i låsestolen grundet konstruktionen....
MVH
Henrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)