Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
223 rem med 75 grains kugler
#1
Har nogen erfaring med denne kugle ?

Jeg prøver at lave en superpræcis bukkepatron til min 223 rem
og har prøvet Speer 70 grains(droppet) og Scirocco 75 Grains(indtil videre bedste med 1,5 cm spredning)
men faldt nærmest over denne(Rex sagde den eksisterede) og nu skal den prøves. Kappen er tyndere end sciroccoen så mon ikke præcisionen kan blive lidt bedre.

Har nogen ladedata ved jeg godt jeg skal starte lavt.

hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#2
Check lige at det ikke er en kugle i kal 228 i stedet for 224

jbn
Svar
#3
Ja tjek lige det
Nogle på en lokal skydebane prøvede det for et par år siden (det gik godt); men de havde noget svært ved at få låsen op, de fik nogle Norma projektiler i 75 grains og kiggede altså ikke efter, og var iøvrigt heller ikke klar over at der var en forskel! de var sikre på at alt cal. 5,6 mm. var lig med .224. Og vidste ikke at 5,6x52R eller .22 Savage High Power benytter en kugle i .228 eller .227. Norma bruger .228 og Hornady bruger .227. De lærte det; men det gik som sagt godt.
Mvh
358Jap

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#4
Det er en .224 kugle.

Kig evt. her:

http://www.chuckhawks.com/5-6x57.htm
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Check lige at det ikke er en kugle i kal 228 i stedet for 224

jbn



RWS Keglespids (hvis det er den) findes ikke i .228

JPL
JPL
Svar
#6
Citat:quote:

RWS Keglespids (hvis det er den) findes ikke i .228



Så er det et mirakkel jeg har liggende i kælderen[Wink]
Det er godt nok en kasse købt engang i slutningen af 1988, og det kan da godt ske at den er udgået idag

jbn
Svar
#7
øjjj "igno"

Nu ER det vel ikke "løse" projektiler du har liggende fra 1988, det KUNNE jo tyde på en fortid som "skabs-genlader"[Big Grin][Big Grin][Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Har lige set Den nye Vihtavuori lademanual, hvor en del ladninger er sænket for 223.

Spørgsmålet der derfor kære brugere af 222 og 223 hvor hurtig skal en 75 grains kugle være for at dræbe ordentligt ?

VH Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)