Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BRNO S/S
#1
Hej autister!

Er der nogen der har erfaringer med de gamle czechoslovakiske BRNO S/S geværer, i ved dem med "falske" sidelåse.
Jeg er lidt fascineret af sådan en sjover, de virker meget robuste sådan lidt a'la Baikal, men med en noget pænere finish.
Er de overhovedet værd at smide penge efter? og hvad er en rimelig pris på et gevær?

Anders

-------------
Guns don't kill, bullets do.
-------------
Svar
#2
God, solid og ikke for tung bøsse, oven i købet relativ elegant med det sorte låseblik.

På Høilands Auktion blev der forleden solgt et eksemplar i pæn stand til kr. 1.350 + auktionarius' 25%, d.v.s. kr. 1.690, hvilket er en særdeles lav pris for et kvalitetsbvåben (i sin klasse).

Har aldrig selv ejet en sådan bøsse, men kender en enkelt, der har en og er godt tilfreds.
Svar
#3
Hej.
Har selv en BRNO Kovo i kaliber 16, og sidelåsene er bestemt ægte!!! - og pænt udførte! Tror ikke Tjekkerne har lavet en fake.... det har de ikke tradition for!Det har derimod japserne, kineserne, osv.......[Sad]
Tøv ikke hvis du har en på hånden, den er skidestærk, og af gode materialer (løbsstålet er Special Poldi Elektro )
Jeg gav 2000 for min, der er i pæn brugsstand! Husk at tjekke bruneringen! hvis den er begyndt at få små pletter, ka du godt påregne en god tusse til en ombrunering!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#4
Tak for jeres svar.
Jeg ville egentlig have købt et gevær lauritz.com, men jeg glemte at byde ind, så det fik lov til at gå for kr. 1150 + salær.[xx(][xx(]
Jeg kan desværre ikke bedrejde andre end mig selv og min begyndende demens.

Anders
-------------
Svar
#5
Yes.
Så fik jeg hammerslag på en BRNO hos bruun-rasmussen. Kr. 812,- incl salær![Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Hentede den idag, og strøg straks hjem og skilte den ad. Jeg må beskæmmet give Kluden ret: Sidelåsene er meget ægte, og pænt udført. (OK- det er ikke en purdey, men prisforskellen på omkring kr. 500.000,- gør det til at leve med[Smile]).
Den har engelsk skæfte, og ser i det hele taget meget ubrugt ud.
Under løbet er der bl.a. stemplet 58. Kan det betyde den er fra 1958?

VH

Anders

-------------
-------------
Svar
#6
Så vidt jeg husker så er BRNO stemplet med årstal.

JPL
JPL
Svar
#7
Så kom jeg også til at købe sådan en. Jeg forestiller mig at den må stå for når jeg engang skal ud i noget skæftearbejde. Indtil videre står valvøddetræet ude i mine forældres have, så der går nok lidt tid. Der skal lige komme en god storm, og så skal det ligge og tørre nogle år. Det kan være jeg har bedre tid når vi kommer så langt.
Indtil videre skal jeg se om jeg kan lære at skyde med den.

[Image: aw1154970-1.jpg]

Og nej. Jeg har ikke købt den af Høeg for 15.000,- [Wink]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)