Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelkøb
#1
Jeg skal til at erhverve mig min første riffel, og efter at have håndteret en frygtelig mængde, og undersøgt div. priser rundt om i landet, og udenfor, tror jeg da også, at jeg efterhånden har besluttet mig.

Spørgsmålet er så blot, om det er tåbelig at købe en riffel på denne tid af året mht. riffeltræning og prøve?

Venligst Michael
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#2
Det er ALDRIG tåbeligt at købe en riffel[Big Grin]

(Jeg gør det hele tiden[:p])

OG: Skydebanerne har jo åbent hele året (næsten)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Hej Michael!

Ja, der er mange overvejelser i forbindelse med køb af den første riffel. Derfor er det også vigtigt at have god tid til sine forberedelser, inden det går løs på jagt. Jeg tænker på tørtræning i forskellige stillinger, skydestok, skydebanetræning og riffelprøve.
Med hensyn til sidstnævnte, mener jeg, at der er riffelprøver også i sensommermånederne.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Så lang tid er der jo heller ikke til oktober. Hvis du skal have riffepåtegning til den tid, så har jo lidt travlt.

mvh. Johannes
Svar
#5
Mange tak for tilbagemeldingerne.

Det var hovedsagelig mht., om der var muligheder for træningen på skydebaner på denne tid af året - jeg troede hovedsagelig, at disse blev brugt i forsommeren op til den kommende bukkejagt.

Kender i nogle riffelbaner omkring Randers, Århus el. deromkring som har åben i Weekenderne? - el. alternativ nogle baner på Fyn som har åben i hverdagene?

Mange tak for hjælpen - Michael
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#6
Allingåbro skydebane har åbent om lørdagen fra ?? til ca. 14

Der kommer jeg selv en del og er "jagt" medlem af Allingåbro Skytteforening.

De har en god bane med alm/bukkeskiver på 100m og automatisk markering på 200m (det koster dog lidt pr. skud på 200m)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Hej Dravis

Mange tak for oplysningen - det er jo absolut super.

Ved du hvilken adresse skydebanen ligger på? - Har den åben hver lørdag? - Skal man være medlem for at skyde der?

Venligst Michael
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Michael D.

Jeg skal til at erhverve mig min første riffel, og efter at have håndteret en frygtelig mængde, og undersøgt div. priser rundt om i landet, og udenfor, tror jeg da også, at jeg efterhånden har besluttet mig.

Spørgsmålet er så blot, om det er tåbelig at købe en riffel på denne tid af året mht. riffeltræning og prøve?

Venligst Michael



Michael...Velkommen til vores forum [Big Grin]

Du skal dog vide at man ikke bare sådan kan prale med at have besluttet sig for et riffelkøb, uden at fortælle hvilken..Så fortæl det nu! [Wink]

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#9
hej michael
jeg mener at banen i allingåbro ligger på skydebanevej
i allingåbro ude ved golfbanen
hilsen hatting

???hvilken riffel har du købt?????

man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#10
Hej Igen

Jeg har fundet adressen på skydebanen, henholdsvis; Industriparken 22 og Tøjstrupvej 37D - og det lader til at de har åben hver weekend for skydning med riffel ;o).

Mange tak for velkomsten til forumet, og jeg vil da meget gerne fortælle hvilken riffel, jeg har fået cirklet mig ind på - efter ufattelig mange overvejelser.

Jeg forventer at købe en Steyr Mannlicher i 6,5x55 og så montere en Nikon Monarch Gold 2,5-10x50 i en bundsolid EAW stålmomtage.

Jeg har ikke købt den endnu, men hvis Diana ellers gav mig et lille los i røven, så bliver den muligvis lagt på disken i denne el. næste uge.

Venligst Michael
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#11
Allingåbro skydebane har åbent næsten hver lørdag fra kl: 09:00 - 15:00.
Men der er lukket i hele juli måned !!! [Sad]

Se evt. på deres hjemmeside: http://www.allingaabroskytteforening.dk/
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#12
Originally posted by Michael
--------------------------------------------------------------------------------
Kender i nogle riffelbaner omkring Randers, Århus el. deromkring som har åben i Weekenderne? - el. alternativ nogle baner på Fyn som har åben i hverdagene?
--------------------------------------------------------------------------------

Fyn: Årslev/Sdr. Nærå Skytteforening har åbent hver mandag fra kl. 18.00 (100m og 200m)

Mauser 98
Svar
#13
Mange tak for alle oplysningerne, det var sandsynligvis det, som gav mig det sidste lille puf - nu er "kanonen" købt, og papirene er på vej til våbenkontoret.

Det blev en Steyr Classic 6,5x55 med EAW stålmontage, men Nikon sigtekikkerten blev byttet ud med en Zeiss Conquest 3-9x40.

Mange hilsner fra en veltilfreds kommende riffeljæger ;o).

Michael
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#14
Hej Michael

Tillykke med købet og god fornøjelse med træningen [Big Grin].
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til det, du oplever i forbindelse med riffelkøb, skydning, ammunitionsvalg m.m., så kan jeg varmt anbefale dette forum. Man kan altid få gode saglige svar på sine spørgsmål [8D]

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#15
Tillykke med den nye riffel, Michael....og velkommen til.

Mvh.
Steen S
Svar
#16
Tillykke med din nye riffel...

man kan købe MEGET ringere riffel end en Steyr.....
Jeg har selv en "klassisk" Steyr SL i .222, den er så lille og let og elegant at en bekendt døbte den: Balletdanseren
Rigtigt mange stykker råvildt er endt i fryseren efter et møde med den! (først hos min bror, så hos min far og nu er det så min tur)
Heldigvis ER de kommet sig over de ELENDIGE plastic-rulle-magasiner, jeg desværre må lære at leve med[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Mange tak for både velkomsten og de pæne ord.

Jeg kan pludselig godt huske følensen, da man som barn, skulle vente på juleaften og gaverne ;o)... sådan føler jeg det lidt nu, hvor jeg venter på, at jeg kan hente den hos våbenhandleren.

Venligst Michael
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#18
Helt enig Dravis, plastik hører sig ikke til på en riffel. I hvert fald ikke i de bærende og funktionelle dele. Det har Tikka desværre ikke lært. Det er jo ellers en super riffel til pengene.

mvh. Johannes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)