Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvem kender til dette optik ???
#1
http://www.elcansportingoptics.com/intro.htm
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Elcan er leverandør til forsvaret i DK. Innovative og robust må være de rette ord om dem. Jeg modtager gerne første eksemplar af den der fine digikamerakikkert [:p]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#3
Jeg har lige fået info om den fra USA.
Den er lige kommet på lager, men prisen er desværre skyhøj [xx(]

Prisen er omkring kr. 15.000,00

Så jeg har ikke lige penge til at indkøbe en testmodel [V]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Jeg har lige fået info om den fra USA.
Den er lige kommet på lager, men prisen er desværre skyhøj [xx(]

Prisen er omkring kr. 15.000,00

Så jeg har ikke lige penge til at indkøbe en testmodel [V]



Den ser nu ellers ret fancy ud.... men gad vide hvordan den dyre elektronik opfører sig en regnvåd maj morgen....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Har vi ikke en opdatering om dette emne?

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#6
de sælges hos Korsholm

Peter B
Peter B
Svar
#7
Det har jeg set, men det ville være fint at høre noget fra nogle er har en, eller prøvet den i den virkelige verden!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#8
De bruger den i filmen "PREDATORS", ja.... altså, én af dem bruger den.

Men de viser ingen funktionaliteter i den - men den er sikkert valgt fordi den ser lidt "spaceage"/"moderne" ud.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Citat:quote:

De bruger den i filmen "PREDATORS", ja.... altså, én af dem bruger den.

Men de viser ingen funktionaliteter i den - men den er sikkert valgt fordi den ser lidt "spaceage"/"moderne" ud.



Ha... haa.. Ja, der er også altid en "Stelton" kaffekande eller Thermokande med i Hollywoods "Sci-fi" "året-er-2156"-film

(Check Will Smith i "I-Robot" ...)

Desværre er den "digitale kikkert" 2005 teknologi ....

Video-opløsningen er som en gammel mobiltelefon, og "forstørrelsen" er digital zoom = væsentlig ringere billede på høj "forstørrelse"
Det ser man bare ikke i "okularet" da den lille skærm har en meget ringere opløsning end CCD'en i fronten.........

Ideen er ellers supergod, men det kræver altså langt flere "megapixels" og hurtigere elektronik at følge med en god rent optisk kikkert. (Samme prisklasse ... som en Swaro eller Leica x56..!!)

Hvis man "gik helt amok" skulle man bygge en kikkert på samme måde men med 2012 teknologi ... 10 - 12- 16 megapixels, og god Zoom-optik foran, og en super-højopløst "miniskærm" til okular. Dertil Elektronisk lukker-teknologi fra f.eks. et Nikon 1J ... 60 billeder i sekundet i Full HD ....[8D] "preshot" recording af seriebilleder..
400 billeder i sekundet i "640x480" ..... Aktiv Nightvision med IR lamper... Vælg det trådkors du har brug for, det er jo bare et "billede" lagt ovenpå... Byg en Laser-afstandsmåler ind i det og en mikroprocessor der flytter trådkorset efter aftanden.... Alt sammen programmerbart via Bluetooth og en App på din telefon.....

Men den vil være "lidt gammeldags" bare et par år senere, hvorimod en 2012 Leica optisk kikkert vil have en noget længere "afskrivningskurve" [8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Så mangler du bare en 6benet robot der gør den terrængående, og en integrering af Stelton i systemet så den har kaffe med til dig også.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)