Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilbageblik
#1
Jeg sad og bladede i mit fotoalbum, og faldt over nogle billeder som for enkeltes vedkommende går over 30 år tilbage til en tid hvor jeg var inkarneret Strandjæger.[Smile]

Morgentrækket er slut ved "Bols rev"
[Image: Gamlebilleder019.jpg]

Er Remington`en tom:
[Image: Gamlebilleder018.jpg]

Den 8. februar 1975. Det var en af de bedre dage: 51 fugle!
[Image: Gamlebilleder016.jpg]

En morgen med PH ved "Skallehusene".
[Image: Gamlebilleder012.jpg]

Ak ja. Nu er det heldigvis igen snart jagttid.[Big Grin]

Swift
Svar
#2
Dejlige billeder,de 2 pramme på det sort/hvid billede hvad er det for pramme den ene den til højer ligner en fønsskalle men den camufarvet hvad er det for en.
ja jeg glæder mig også til jeg kan komme på vandet igen[Wink]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by H.C

Dejlige billeder,de 2 pramme på det sort/hvid billede hvad er det for pramme den ene den til højer ligner en fønsskalle men den camufarvet hvad er det for en.
ja jeg glæder mig også til jeg kan komme på vandet igen[Wink]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.


Den Camouflagemalede er den første model som Preben Wichberg - Randers lavede. Han forbedrede senere modellen med en ”skvulpekant” rundt om cockpittet. (se de andre fotos).

Den til højre er min første (selvkonstruerede) trækpram. Den var tung – 60 kg. og det var et mareridt at slæbe den hen over sandet når vandet forsvandt. [xx(]

Swift
Svar
#4
Nogle herlige billeder!
Svar
#5
Jeg havde glemt, at der engang var noget der hed sort/hvide billeder....

Meget stemningsfuldt!!!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
FANTASTISKT! Nu er jeg i helt godt, og forventningsfuldt humør.....[Big Grin] Tak....

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#7
Jeg har siddet og kigget länge på det förste af billederne- det er noget af det fineste jeg har set- en god dag i livet! Lyset, skyggen vandet- det er så fint så jeg kan nästen lugte havet! Hvis jeg havde väret dommer i en fotokonkurrence havde du vundet förste prämie! Det hele er så storslået- jeg skal straks se mere på det. Hvor ligger Bols rev? bedriver du stadig den slags jagt? Billedet med de 51 fugle er også en oplevelse man kan leve på länge- jeg löfter på hatten. Så kom jeg også til at tänke på at jeg har ikke spist ederfugl på mere end 30 år- min mor lavede dem til i ovnen svöbt med späk og noget sovs med flöde og mandelkartofler til...
Hvilke minder.......
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by dansken

Hvor ligger Bols rev? bedriver du stadig den slags jagt? Billedet med de 51 fugle er også en oplevelse man kan leve på länge- jeg löfter på hatten. Så kom jeg også til at tänke på at jeg har ikke spist ederfugl på mere end 30 år- min mor lavede dem til i ovnen svöbt med späk og noget sovs med flöde og mandelkartofler til...
Hvilke minder.......



”Bolsrev” ligger ved Jyllands østkyst, imellem Randers- og Mariagerfjord.
Den store sten på billedet kaldte vi ”Bolsrev Stenen”. Den ligger i kanten af revlerne, ca. 500 meter fra kysten.

Jeg driver stadigvæk trækjagt på dykænder fra opankret pram. Dog i noget mere begrænset omfang end for 30 år siden.

Og Edderfugle – Ja det er en herreret.[Smile]

Swift
Svar
#9
De fine billeder bringer minder frem.
I mine yngre dage drev jeg meget havjagt ved Bolsrev. Rygtet gik at stenen i gamle dage blev brugt til sælfangst. Man havde boret nogle kroge i stenen, som sælerne brugte til hvileplads, når så sælen gled ned af stenen, haps, var der gevinst. Men det var måske bare et rygte?
Men jeg har ligget på "revlerne" mange mange timer. Specielt ud for "Overgård" kunne det være godt. Vi sejlede som regel ud fra Udbyhøj, ud forbi "Svotper"(sømærket) nogle gange sydpå, hvis der ikke var øvelsesskydning i området. Men oftest nordpå,op imod Mariager fjord.
Det var den tid, man også måtte skyde knortegæs.
Knortegæssene kunne være utrolig dumme, de fattde ikke en dyt før det var for sent.
Havde vi flere fugle end vi selv kunne bruge, solgte vi til resten til den lokale fiskemand "Fiskekaj" 4-5 kroner for ederfugle og 3 kr. for sortænder og fløjsænder.Fiskekaj solgte fuglene videre på sin
"fisketur" i Randers.
Det var gode tider[Smile].
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by knerik

De fine billeder bringer minder frem.
I mine yngre dage drev jeg meget havjagt ved Bolsrev. Rygtet gik at stenen i gamle dage blev brugt til sælfangst. Man havde boret nogle kroge i stenen, som sælerne brugte til hvileplads, når så sælen gled ned af stenen, haps, var der gevinst. Men det var måske bare et rygte?


Ja - rygtet med sælerne har jeg også hørt!

Det skulle havde foregået på følgende måde:
Sælerne som lå og solede sig på stenen entrede altid stenen fra en bestemt side, som skrånede jævnt ind imod revlen hvor vandet var lavt. Når sælerne så blev skræmt, sprang de ud fra den modsatte side af stenen som var stejl, og hvor vandet var dybt. Det var langs denne side at stålspiddene var boret ind i stenen. Det var jo noget frygteligt dyrplageri, men det så man nok lidt stort på dengang. Og om rygtet taler sandt vides ikke, men man kan stadigvæk se borehullerne i stenen.[xx(][xx(]

Swift
Svar
#11
Samme metode blev efter sigende praktiseret ved Hundested/Rörvig

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)