Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mink bliver som vilde dyr
#1
Mink bliver som vilde dyr
Tja, havde de spurgt en jæger inden de lavede forsøget, kunne de have sparet en del penge[8D]

To mink, der voksede op i fangenskab, opførte sig som vilde mink efter få uger i naturlige omgivelser. Det er resultatet af et forsøg, som Dyrenes Beskyttelse har fortaget i samarbejde med ferskvandsakvariet Aqua i Silkeborg. De to mink er allerede i stand til at hoppe i vandet og fange levende fisk, oplyser biolog Henrik Jacobsen fra Aqua. Tidligere har man påstået, at man har avlet minkenes naturlige overlevelsesevne væk, men forsøget viser, at det ikke er rigtigt. Det vækker bekymring hos natureksperter. Der slipper et stort antal mink ud fra minkfarmene hvert år, og de er til fare for den naturlige fuglebestand i Danmark, hvis de overlever, forklarer biolog ved Danmarks Miljøundersøgelser Tommy Asferg.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Det er lige før, man skulle give os skydepenge for hver mink, vi nedlægger. Men så får vi vel både medierne og greenies imod os - i øvrigt er det jo sidstnævnte, der ofte ulovligt trænger ind på minkfarmene og slipper minkene ud af burene. Gu' ve' om de nogen sinde har prøvet at veje 1 mink op mod gu' ve' hvor mange vildfugle og æg m.v., det er jo ikke så få fugle og æg, minkene guffer i sig.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by PHN
Gu' ve' om de nogen sinde har prøvet at veje 1 mink op mod gu' ve' hvor mange vildfugle og æg m.v., det er jo ikke så få fugle og æg, minkene guffer i sig.



Det ville jo kräve tankevirksomhed, så det kan formentlig udelukkes fuldständigt!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)