Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CCI 250 Magnum
#1
Jeg brugte min røde fridag igår til at lave prøve ladninger og prøveskydninger til min Sako 75 9.3x62 med 250 grains Nosler ball. tip med vv n140 krudt med en start ladning på 58 grains fik jeg allerede meget flade fænghætter men ellers ikke nogle problemer. jeg prøvede at gå op til 60 grains og der var stadig de samme flade hætter og ellers alt ok. Jeg kunne ikke komme til at måle hastigheden på grund af rigtig mange mennesker på banen. Til spørgsmålet.. er CCI 250 magnum meget bløde? Jeg har også prøvet dem i 300 WM og der fik jeg også flade fænghætter ved minimumsladning[:0]

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#2
I min 338LM får jeg blanke pletter på hylstret, når jeg kommer for højt op, men IKKE flade fænghætter(CCI 250).

Det kan jo også skyldes for stort headspace
Svar
#3
Hej Jacob,

jeg har eksperimenteret en del med netop denne ladning/kugle i min 9,3x62 og jeg har uden nogen problemer af den art du nævner brugt 60 grains n140 og CCI200.

Prøv evt CCI200 i stedet for CCI250[8)]

Er din pibe helt ren?? og skudt til??
Hvor lang er den M@Ximale patronlængde i kanonen?

I min pibe kan patronen være næsten 90mm før kuglen rører bommene!
Hvilket giver en dejlig lang friflugt[:p]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Hej igen

Piben er ren og riflen burdte nok være ved at være tilskudt (ca 200 skud) Og poleret med Gold medallion. Friflugten i riflen er lige som din Gammeltoft lige knap 90 mm men jeg kan ikke lave mine patroner længere end 84 mm for ellers kan de ikke gå i magasinet. Jeg må prøve med CCI 200 og få målt hastigheden. jeg satte CCI 250 i alle mine 100 hylstre igår[Sad] Er de til at få ud igen uden risiko for liv og helbred?

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#5
Du kan godt udstøde fænghætterne med forsigtighed.
Du kan også afskyde dem i riflen først.
Svar
#6
Jeg har også prøvet TRGS forslag om at udstøde dem og det kan lade sig gøre med lidt forsigtighed - selvom man vel ikke bør anbefale det.
lad os nu sige du gjorde det alligevel, så husk sikkerhedsbriller og høreværn.
Jeg vil nu fortrække at trykke dem af i riflen først.

Mvh Kjeldsen
Svar
#7
Jeg har udstødt friske hætter mange gange helt uden problemer.. Men jeg foretrækker også at bruge sikkerhedsbriller når jeg gør det. Du har jo kun to øjne..!
Ang. ladning af 9,3X62 så ville jeg aldrig bruge magnumhætter - CCI 200 er et meget bedre valg..
Svar
#8
Så fik jeg udstødt magnum hætterne af hylstrene uden problemer og sat CCI 200 i istedet. Jeg startede med 58 grains VV N140 og endte på 61 grain uden at fænghætterne blev flade og præcisionen var rigtig fin. Så nu skal jeg bare have målt hastighed. Tak for jeres råd og svar.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#9
Hej Jakob,

som hovedregel kan du uden videre "flytte" rundt med fænghætter som det passer dig. Det er der ikke noget sort magi i.

Den konstallation "kaliber krudt fænghætte osv." fungerer så tilsyneladende nøjagtigt som i min S&L pibe.
Med 250 NBT nåede jeg med forbandet god præcision og hastigheden var heller ikke "ringe" (800 m/s med 61 grains N140). Jeg havde ladningen oppe på 63 grains uden at det gav nogen mærkbar ændring i hastigheden, derfor blev jeg på 61 grains.
Og jeg skulle hilse og sige at de 6 svin jeg nåede at punktere i Kroatien, de syntes ikke ret godt om den ladning/hastighed[8D][8D]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Fik målt hastigheden på BTèrne i går. 780 m/s med 61 grains VV N140

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)