Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meopta Tactical erfaring ?
#1
Overvejer køb af Meostar 4-16x44 tactical som skal bruges til såvel jagt hvor der er behov for længere skud samt baneskydning incl. jagtfelt. Erfaringer med denne kikkert søges. [?]
Svar
#2
[quote]Originally posted by gafka

Overvejer køb af Meostar 4-16x44 tactical som skal bruges til såvel jagt hvor der er behov for længere skud samt baneskydning incl. jagtfelt. Erfaringer med denne kikkert søges. [?]

Har haft en der nu ligger i Hedensted.

Lys...............det er en dagslyskikkert.

Kliktårne.........justeringsskalaen var upræcis/svært aflæselig.

Forstørrelse......med 4-16 får du ikke de rigtige høj forstørrelser
og heller ikke de lave til bevægelige mål, hvor stort synsfelt betyder noget. Jeg er måske plaget af at sammenligne med 6-24(Zeiss, Swarovski og Bushnell) og 6,5-20(Zeiss og Leupold) kikkerter.
Disse har heller ikke de lave forstørrelser, men er bedre til alt andet end skud til bevægelige mål og kort afstand. Her er de til gengæld skod dårlige uanset de høje priser og fine navne

Der kører pt en tråd om Leupold problemer, men afhængigt af hvad du skal give ville jeg overveje en 6.5-20 leupold, som Rex kan skaffe
i nærheden af de officielt oplyste priser på Meoptaen.

Den Meopta jeg købte hos Skov for ca. 5500 ville Hedensted ikke give mere end 2000 for "det er ikke en kikkert vi kan sælge videre til andre end fjolser som dig selv(sagt med et smil og i god tone)
men den er nu til salg for 5000 på deres hjemmeside.

Hilsen Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)