Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bjørn nedlagde elg
#1
Bjørn tok elg ved sauefjøset

Saueeier Ståle Bech i Hemnes i Nordland fant elgkadaveret bare noen hundre meter fra sitt fjøs. Og han skal snart slippe av gårde flere hundre sauer og lam på beite.

- Jeg frykter hva som kan skje denne beitesesongen hvis bjørnen fortsatt er i området, sier Ståle Bech til Rana Blad.

Også på Helgeland frykter bøndene rovdyrene i sommersesongen. Åge Stabbforsmo i Grane mistet et lam som sto inngjerdet ved fjøset for en uke siden.

- I fjor i beitesesongen tok jeg ned sauene tidlig fra fjellet for å unngå mer omfattende skader. Det hindret likevel ikke at bjørnen forsynte seg av to dyr i et område like ved gården. Jeg ser derfor ikke bort fra at det er den samme bjørnen som har slått til på nytt, Dette er trolig bare begynnelsen på en blodig beitesesong, sier Stabbforsmo i Grane til Helgeland Arbeiderblad.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)