Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så er rapporterne her/anmoder om politivurdering
#1
Pressemeddelelse omkring Jægerforbundssagen

Danmarks Jægerforbund har den 11. maj kl. 21.30 udsendt følgende:

Pressemeddelelse
Jægerforbundet vil have orden i eget hus

To kulegravningsrapporter om forhold i Danmarks Jægerforbund fik torsdag den 11. maj Jægerforbundets hovedbestyrelse til at træffe en række beslutninger.

Jægerforbundet vil anmode Rødovre politi om at vurdere, hvorvidt rapporterne giver anledning til at foretage politimæssig efterforskning af det, der er blevet benævnt Jægerforbundssagen. Denne sag handler bl.a. om misbrug af Jægerforbundets midler.

Endvidere vil Jægerforbundet lade rapporterne tilgå Skat med besked om, at de omtalte forhold i rapporterne muligvis er af en sådan karakter, at den skattemæssige behandling ikke er i overensstemmelse med lovgivningen.

Skov- og Naturstyrelsen, som er en af Jægerforbundets tilskudsgivere, vil naturligvis også modtage rapporterne. Et møde mellem Jægerforbundet og Skov- og Naturstyrelsen vil givetvis snarest finde sted.

Hovedbestyrelsen ønsker også at få klarlagt om ansvar kan gøres gældende over for Jægerforbundets nuværende revisionsfirma, og Jægerforbundet vil tage skridt til at få tilbagebetalt eventuelle uretmæssige udbetalinger til enkeltpersoner.
Begge rapporter kan læses på Jægerforbundets hjemmeside
http://www.jaegerforbundet.dk/1000192

Advokatrapporten har undersøgt de juridiske aspekter af fratrædelsesgodtgørelser for flere ledende medarbejdere. Revisionsrapporten har især undersøgt forhold som f.eks. økonomiske transaktioner mellem forskellige personer og Jægerforbundet samt en nærmere undersøgelse af mødeaktiviteter, jagtlige aktiviteter, kørselsgodtgørelse, personalegoder, løntillæg, honorarer m.m.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Føj for satan, hvor skulle de skamme sig![Sad!][xx(][xx(][xx(][xx(]

Det er jo rystende læsning når de faktiske forhold omkring hvordan Danmarks Jægerforbunds midler er blevet forvaltet, via KPMG´s rapport bliver lagt frem.

Det må være et slag i ansigtet på alle de lokalforeningsrepræsentanter, som gør et kæmpe frivilligt, og vederlagsfrit stykke foreningsarbejde, og alle de medlemmer af DJ som hvert år har indbetalt det stadigt stigende kontingent.

De sidste års kontingentstigninger til DJ, er på lokalforeningernes generalforsamlinger rundt om i landet jo loyalt blevet forsvaret med: Større administrative udgifter til bladudgivelse osv.

Nu ligger årsagen via KPMG´s rapport til stigningerne helt klart for medlemmerne.
Umådeholdent frådseri i form af private jagtarrangementer, og overbetaling for forskellige ydelser.

Det er jo ifølge rapporten især nogle få i DJ topledelse, som er de værste ”forbrydere”, og i særdeleshed en. Denne har åbenbart ment at det var i orden at Jægerforbundets medlemmer skulle betale for ham og hans venners private jagtudfoldelser! FØJ FOR EN HOLDNING!!![Sad!][xx(]

Jeg håber det får økonomiske konsekvenser for de personer som har haft ”snabelen” længst nede i Jægerforbundets kasse, og at hvis de kan gøres ansvarlig for ”frådseriet” kommer til at betale hver eneste øre tilbage.

Jeg vil også håbe det sætter sig spor i jægerkredse, if. med de pågældende personers tillidsbrud.

Swift
Svar
#3
Går den så går den[Sad!] Det er fandme en klam holdning at have!!

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.jaegerliv.dk En portal til jægeren..
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#4
[center][Sad!][Sad!][Sad!][/center]

Häld hele banden ud! Dette er den pinligste historie i dansk jagts historie og mange af de tilbagevärende er fortsat berörte .... f.eks. nävner KPMG at "enkelte" HB medlemmer har deltaget i "jagtklubbens" DJ betalte jagter. Masser af steder nävnes uacceptable forhold, som der ikke sättes navne på - man forstår godt at HB så sent som for nogle dage siden meddelte, at revisionsrapporten var et internt arbejdsdokument, der ikke ville blive offentliggjort. Alene denne udmelding er efter min mening grund til diskvalifikation af hele HB!

Det er umuligt nogensinde at mönstre tillid til den siddende hovedbestyrelse. Danmarks Jägerforbund vil fremstå utrovärdig til den sidste af de gamle er häldt ud!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
http://ekstrabladet.dk/112/article196593.ece

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#6
Alle 101 sider

Advokatrapporten på 76 sider på DJ´ hjemmeside er kun et uddrag.

Den komplette rapport på 101 sider kan læses på http://www.jensensafaris.com
under nyhedsbrev.
Svar
#7
I min naivitet troede jeg faktisk at de var blevet for kloge til den slags julenumre. Der ser man....[:0][B)]...det her er så klamt, at jeg har svärt ved at finde ord for det!

Som Jensen så rigtigt skriver, så var det påfaldende, at stort set alle der blev nävnt med navns nävnelse i den af forbundet offentliggjorte udgave var dem der i forvejen er udpeget som syndebukke. Sådan forholder det sig IKKE i "directors cut" versionen som Jensen er så venlig at viderebringe.... adskillige af de tilbagevärende ledende medarbejdere bliver nävnt bl.a. i forbindelse med organiseringen af den medlemsfinancierede "jagtklub" og for fakturering af bl.a. flybilletter til dem selv OG KONEN på DJ's regning.

At man åbenbart fortsat er stålsat i sin tro på, at man kan holde denne form for information tilbage vidner om begränset intelligens. At man derudover også forsöger at göre det understreger for mig, at hele organisationen ikke har lärt en skid af de öretäver de har fået og fortsat forsöger at törre alt af på de valgte syndebukke og så iövrigt fortsätte som hidtil.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Ah men for dælen det er sku for galt. [Sad!][Sad!]
Hvad gør man? Det er jo selvsagt at det forbund ikke har mange chancer for overlevelse efter dette her. Men hvad så? Hvem skal så sidde med ved bordet når der skal forhandles jagttider og andet?

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.jaegerliv.dk En portal til jægeren..
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#9
Jeg har lært at 99% af alle juridiske spørgsmål kan afgøres ved at stille sig selv spørgsmålet "HVAD VILLE MIN MOR HA` SAGT".

Foreligger man fakta for min mor ville hun sige " de sku´ ha´ en røvfuld - og så ellers betale pengene tilbage".

Det kan ikke passe at de omtalte kan slippe uden straf. Det er til at brække sig over - ansatte med familie, venner og bekendte.

- har fløjet verden rundt.
- har "købt ind" hos hinanden.
- har skiftet hele jagt-garderoben ud.
- har købt patroner i massevis.
- har serviceret biler.
- har købt fotogrej.
- har inviteret på jagt
etc. etc. etc.

ALT SAMMEN PÅ VORES REGNING.

I det Vilde Vesten havde man sagt - Hang´em high og lad os holde et kragetræk ved kadaverne.
Svar
#10
Afsnit 2.6.2 ang. Jens Perto:
77k
50k
7k
ialt 133k [?][?]

Det er svært at tro på det hele...

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#11
Det er fandme til grin!
Længere er den ikke.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by heb

Foreligger man fakta for min mor ville hun sige " de sku´ ha´ en røvfuld - og så ellers betale pengene tilbage".

I det Vilde Vesten havde man sagt - Hang´em high og lad os holde et kragetræk ved kadaverne.



Ja, og havde det været i Danmark for år tilbage havde det været 25 stokkeslag i r…., midt på markedspladsen. [}Smile]

Swift
Svar
#13
Jeg har fra en god kilde at Ekstrabladet arbejder på sagen.

Gad vide hvor vi ender
Svar
#14
Det kan man da kalde en langsom start.... Jeg tror dybest set ikke at ekstra-bladet kan bidrage med noget nyt udover offentlig udstilling af "synderne" - det skulle da lige väre, hvis nogen föler sig stemplede og får en ubändig trang til at lägge kortene på bordet.

Hvor vi ender? Jeg håber at en del af de horrible transaktioner der er redegjort for er strafbare og ikke bare moralsk forkastelige. Det ville gavne jägernes retfärdighedssans, hvis der faldt et par domme - jeg tror dog ikke på det store i den retning.

Det er mere interessant hvor Jägerforbundet ender. En hel del af de tilbagevärende ledere har i.h.t. revisionsrapporten fedtede fingre, men hvilken organisation kan holde til at få skiftet hele administrationen og den politiske ledelse på en gang? Og hvem skulle träde til? Den siddende ledelse vil givetvis göre alt for at undgå et blodbad (de har gjort hvad de kunne hidtil for at holde sagen så skjult for medlemmerne som muligt). Nogen konstruktiv lösning tror jeg derfor ikke på fra den kant. Jeg tror Jägerforbundet sejler videre med dybe sår i trovärdigheden - först og fremmest i forhold til medlemmerne, men også i forhold til partnere som Skov- og Naturstyrelsen og forhandlings-modparter som DOF og DN. Hvis Ekstra Bladet gör alvor af en artikelserie, så vil det efter min mening skade alle jägere i den övrige befolknings öjne - de skelner näppe mellem os....

Og Jägerforbundets medlemmer har naturligvis mistet nogle milioner - og den regning bliver ikke mindre, hvis Told & Skat rykker ind og reviderer....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Tjaaa...

Jeg sidder nu ikke lige og griner lige nu....

Jeg sidder dseværre og overvejer at skrive min udmeldelse af Danmarks Jægerforbund.[V]

Man burde egentligt som betalende medlem skrive en "betinget opsigelse" altså: Hovedbestyrelsen går af eller vi melder os ud!

sjovt nok har min "gut feeling" angående Jens Per(ver)to, Marcell Thirstrup og Kristian Raunkjær, vist sig at holde helt stik.....[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Citat:quote:

Jeg sidder nu ikke lige og griner lige nu....


Det var nu heller ikke sådan jeg mente det[Wink]

Citat:quote:

Man burde egentligt som betalende medlem skrive en "betinget opsigelse" altså: Hovedbestyrelsen går af eller vi melder os ud!


Tanken har godt nok også strejfet mig!

Man kunne jo starte med en kollektiv udmeldelse[:0]????

/Gammeltoft
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Med hensyn til Danmarks Jægerforbunds fremtidsudsigter, skal man huske, at en organisations styrke ligger i rødderne, ikke i toppen.
Ligesom et træ kan have gavn af en beskæring fra tid til anden for at få fornyet sin livskraft. Vil det, efter min beskedne vurdering, vise sig at DJ vil komme fornyet og styrket ud af denne konflikt.
Især hvis der indføres nogle mere demokratiske principper, såsom:
- Tidsbegrænsning på 6 år for pladser i HB.
- Udflytning af instruktørkurser mm. til regionerne.
- Valg til koordinatorposter

I det hele taget en styrket opfattelse af, at foreningen er til for medlemmernes skyld og ikke omvendt.

IØVRIGT:

Knæk og bræk i morgen tidlig gutter!

Mvh. Jens
Mvh. Jens
Svar
#18
[Sad!][Sad!]Er det ikke utroligt,nogen bliver syge.
Svar
#19
Vi må jo håbe at de ansvarlige som har suget af Danmark Jægerforbunds kasse bliver pålagt at betale tilbage, hvad de uberettiget har tiltusket sig.

En anden straf, som måske vil ramme hårdere, er den vi andre (jægerne) kan give.

Jeg vil hermed opfordre alle Danske jægere til at ignorere, og vende ryggen til de personer, (hvor end vi møder dem) som uberettiget har ødslet med DJ medlemmernes midler.

De har svigtet vores tillid i en sådan grad, at de simpelt hen ikke længere fortjener vores respekt.[Sad!][xx(]FØJ!
Swift
Svar
#20
Rolig nu og vær bare lidt konstruktive.

Der bliver/skal forhåbentlig renset ud og Danmarks Jægerforbund dvs. vi/os skal forhåbentlig videre.

Vi kan ikke undvære en stærk organisation som boldværk mod diverse anti-jagt og anti-våben foreninger og organisationer. De er i øjeblikket i en ønske position og er betydelig bedre til lobby arbejde (generelt) end en samling jægere der vil hver sin vej eller i bedste fald se blod.

Men jeg indrømmer at jeg er dybt rystet. Hvem dog har opdraget de mennesker til den mangel på moral.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)