Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Justering aftræk Winchester 94
#1
Hej

En af mine gode venner er den lykkelige ejer af en Winchester model 94
lever acktion, med aftrækker er lidt hårdt så den er svær at skyde præcist med på 100 m.
Kan man justere aftrækket på sådan en kal, eller gøre noget andet for at forbedre aftrækket.

Claus the Dane
Svar
#2
Hej Claus,
da jeg er lidt af en "pilfinger", har jeg naturligvis også forsøgt mig med at skille min M 94 ad[:o)]
Mit råd er: LAD VÆR - jeg havde nær aldrig fået styr på stumperne igen.
Anlægsfladerne mellem spændro og fangro kan bearbejdes i de fleste våbens aftræk, men overlad det til en der ved hvad han har med at gøre. "Hjemmeforsøg" ender som regel med at man skal til våbenmekkeren alligevel[:I]
Der er mange M 94 der ikke har skudt ret meget, også selv om de er 40 år gamle, så hvis det er en helt ny riffel eller en gammel wall-hanger, så prøv at sende en par 100 skud igennem den, og se om ikke det løsner den lidt op. Sjask den godt til med WD 40 eller Break-free når du har spændt hanen.
God fornøjelse[Wink][Wink]
Med venlig hilsen

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#3
Hej

Og tak for svaret.

Hvad er WD 40 eller Break-free ?.

Claus the Dane
Svar
#4
Break-free er et tyndtflydende olieprodukt specielt udviklet til brug i våben. For optimal virkning tørlægges våbenet før Break free anvendes. Det danske forsvar er sørme gået over til den, enda sågar i store 120 ml flasker[^][^]
WD 40 er "fattigrøvsudgaven" Den brugte vi før det danske forsvar gik over til ..[Wink][Big Grin]
Det er et udmærket spray baseret smørremiddel som fåes til en 20' i dit lokale supermarked.
med venlig hilsen

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#5
Hej Claus

Det kan sagtens lade sig gøre at trimme aftrækket lidt, og jeg hjælper gerne hvis manden ønsker at slå et smut forbi nordsjælland. Det kræver lidt tålmodighed, knofedt, teknisk snilde og ændringer på hane og fangro.

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
Hej Great Dane

Vi takker for tilbuddet, omtalte riffel medbringet til skyddedag på Langeland så kan vi se om aftrækket er noget der kan gøres noget ved.
Min gode ven deltager også på Dagen.

Vi ses på Langeland den lørdag 25 september.

Claus The Dane
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)