Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Max hylsterlængde 7 mm Rem Mag
#1
Er der nogen der kan fortælle mig hvad max. hylsterlængde er på 7mm Rem Mag og evt. tolerancer?? Kan ikke umiddelbart finde det nogen steder.

Jeg er lige startet som genlader og måske er der nogen herinde der kan give mig nogen råd omkring opstart. Helt specifikt er jeg interesseret i at opnå bedste præcision med ovenstående kaliber. Evt. 10 "tommelfingerregler" og hvilke parametre skal man starte med at justere på? Jeg skyder iøvrigt med en Sauer 202

Rune
Svar
#2
Jeg bruger af og til denne her: http://www.robsoft.nu/databaser_se/maxtr...p?MainID=4

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#3
Hej RAW

Som ny hjemmeruller, må man købe noget litteratur af en eller anden slags. Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken hver gang.

Det der sker når man afskyder et projektil i en riffel, er at løbet går i svingninger. Med hjemmeladning kan man finde den ladning, hvor løbets svingningsbevægelse er mindst. (Bedst præcision)

Det man så gør, er at ændre på nogle af parametrene én for én.

I den "store norske", er der et afsnit om ekstrem præcision, det er der sikkert også i mange andre bøger. Det er for meget at nedskrive det hele her, måske ligger det allerede et sted på nettet.

Så god fornøjelse med projektet, jeg lavede to ladninger til min 7 mm i aftes, de skød begge rimeligt og klart anvendelige til jagt.

Så den skal med på tirsdag [:p]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)