Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedding af alu-skæfte?
#1
Når man køber en ny riffel med træ-skæfte, er det altid en fordel at få lavet en bedding der passer. Så meget har jeg da lært.

Men når man nu kigger på de alu-skæfter man kan få til moderne sportsrifler, så tænkte jeg over om man kan hente de samme fordele her?
Er det evt. det samme beddings materiale der bruges?
Eller er alu-skæftet evt. tilpasset mere præcist til hvert våben ab fabrik i forhold til træ-skæfter?

/Buck
Svar
#2
Rifler med Alu-skæfte behøver ikke bedding hvis de da ellers er lavet rigtigt!

Låsen skrues normalt direkte fast på alu-skæftet, som er fræst ud så det passer nøjagtigt til låsen.

Hvis denne udfræsning ikke passer nøjagtigt med låsen, kan man få alskens sjove problemer.

Man kan købe syntet-skæfter med en Alu-bedding -block til diverse standard-låse, men jeg har set et enkelt tilfælde hvor låsen ikke var helt "Nok standard" så den passede ad. h...ede til

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
dvs. konklusionen må være at køber man en riffel der er født med alu-skæfte, så er skæftet så præcist at man ikke vinder noget ved selv at lave en bedding.
Hvorimod hvis man sætter alu-skæfte på en riffel der ikke er født med det, bør man lave en ordentlig bedding for en sikkerheds skyld.

tak for svaret
/Buck
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)