Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BUKKEJAGTEN 2006
#1
Lad os høre hvad i har skudt i detailer

kommer ik selv af sted idag jeg må pænt vente til weekenden.

knæk og bræk
mik the boss
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#2
Hej alle,lige en kort hilsen inden arbejdet kalde,jeg så tre bukke og skød den ene,historie og billeder følger,hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Hej
Så 2 dyr,en rå og en liile spidsbuk, 2 ræve og et kuld ræve hvalpe
den store buk kom desværre ikke frem her til morgen,men det er da en trøst at der heller ikke blev skudt ved naboerne.Så vi må se længere hen af dagen[^][:p][Big Grin]

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#4
Snydt igen af en gammel bagbordsindianer der sneg sig ind på mig bagfra [xx(] Nå i det mindste ved jeg at der går en gammel forknoklet herre med store kløpinde i skallen [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#5
Citat:quote:

Snydt igen af en gammel bagbordsindianer der sneg sig ind på mig bagfra


Hva´fanden, jeg troede ikke M@X skulle jage på sjælland......[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Jeg var ikke heldig at få en buk i morges.

Men i aften!!!![}Smile]

Jeg var til Bukketræf i Tvede/Linde jagtforening.
Der var fem bukke på paraden.
[Image: Bukketrfbeskret.jpg]

Swift
Svar
#7
Venter spændt på at hører alle de dejlige indlæg med billeder fra dagens bukkejagt.[:p]
Svar
#8
Pudsig idé at komme til et bukketræf med et bukkehoved...[Big Grin][?]

Jeg havde nok ventet med at skære hovedet af til efter træffet!

Kalle
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by willhuntforfood

Pudsig idé at komme til et bukketræf med et bukkehoved...[Big Grin][?]

Jeg havde nok ventet med at skære hovedet af til efter træffet!

Kalle


Historien er den at jægeren som skød den ”kropsløse” buk havde været inviteret på bukkejagt på et revir som lå ca. 60 km. fra hendes bopæl.

Dyret tilfaldt ejeren, som boede på reviret, og trofæet jægeren, som det jo er skik og brug de fleste steder.

Så det var af ”Miljømæssige” hensyn at jægeren havde sparet 120 km´s kørsel for at stille til bukketræffet med en komplet buk.

Swift
Svar
#10
Premieremorgen med masser af regn....men af en eller anden grund lagde jeg dårligt mærke til regnen [Wink][Big Grin]

[Image: Billede015.jpg]

[Image: Billede014.jpg]

mvh.
Steen
Svar
#11
Ja, med sådan en ”herre” i kikkerten er jeg også villig til at bide regn og dårligt vejr i mig.

Tillykke med bukken Steen.

Swift
Svar
#12
Jeg syntes at det er synd for den lille bambi[|)]

[8D]Langebo
Svar
#13
Wauv for en buk[:p] Tillykke!!

Er lige flyttet til Bornholm og har nu fået tiltusket mig 40 ha bukkejagt. Skal ud og se på terrænet i aften og så på jagt i morgen...

Citat:quote:

Historien er den at jægeren som skød den ”kropsløse” buk havde været inviteret på bukkejagt på et revir som lå ca. 60 km. fra hendes bopæl.

Dyret tilfaldt ejeren, som boede på reviret, og trofæet jægeren, som det jo er skik og brug de fleste steder.

Så det var af ”Miljømæssige” hensyn at jægeren havde sparet 120 km´s kørsel for at stille til bukketræffet med en komplet buk.



Tanken strejfede mig først EFTER jeg have skrevet indlægget[Smile]

Kalle
Svar
#14
Har lige været oppe på Århus kommune hospital og fået tømt højre knæ for vædske.

Så ingen bukkejagt før på torsdag [V]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#15
@ Gammelsnot - jeg var ikke på Sjælland, men havde en "Dansk Standard" buk for kl.05.14 og den næste ½ time på 80 meters afstand. Men da landmåleren ikke var til at vække, måtte jeg nøjes med at se på ham 10 meter inde på naboens stykke [Sad!]

Nå - prøver igen i aften, hvis krudtet er tørt.[^]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Jeg var ude i morges for at nyde det "strålende" vejr-der kom godt nok meget vand! Den første time så jeg ikke andet end 4-5 hare der løb rundt i brakstriberne,det var vist det mest tørre sted de kunne finde.Så kom der 2 råer ud i brakken,dejligt at se lidt råvildt! Kort efter råer'nes entre så jeg en buk,den var ca 250 meter væk,men så helt pæn ud i kikkerten,men den forsvandt desværre hurtigt igen. Kort tid efter den første buk forsvandt kom buk nummer 2 til syne,næsten samme sted hvor jeg så den første.Jeg listede mig over mod bukken,og kom ind på ca 60 meters afstand,hvor jeg kunne se nærmere på opsatsen,men det var en lille og spinkel gaffelbuk,dén ville jeg ikke åbne sæsonen med,men jeg holder alligevel øje med den i kikkerten,og ser at den begynder at feje på en syrén busk. Da den fejer kan jeg se at den ene stang tilsynenladende er brækket,for den slasker fra side til side under "fejeriet",og så beslutter jeg mig for at skyde den alligevel,bukken får en .308 Nosler Accu Bond gennem hjertet og opdagede aldrig hvad der ramte den.Jeg giver bukken et par minutter og går op for at se nærmere på den.Da jeg når frem til bukken ser jeg at der ca.100 meter oppe af den samme brakstribe ligger et dyr,fuldstændig upåvirket af skuddet, og tykker drøv!!!Riflen ryger til kinden,og dyret rejser sig med hele siden til,det er en "underlig" buk,ingen stang på den ene side,og på den anden side en underlig tyk,kort stang,en rigtig "afskudsbuk",jeg afsikre,men nærmere et skud kommer jeg ikke,jeg ved egentligt ikke hvorfor,jeg havde ikke lyst til at skyde den,jeg følte vist det var for "grådigt" med 2 bukke den 1.morgen.Efter 15-20 sekunder med trådkorset på bladet lusker bukken af,og det samme gør jeg.Jeg brækker den første buk og kører til bageren,og så hjem i varmen til en kop skolhed kaffe efter en våd og kold morgen,men med overraskende meget råvildt "ude"

Og så lige til Steen S,det er godt nok en flot buk,den runder da 100 points,tror du ikke,tillykke[Smile]

[Image: P1060491.JPG]
[Image: P1060492.JPG]
Jeg tror at grunden til den brækked stang må være et "færdelsuheld",bukken må ha' været påkørt af en bil,stangen var brækket mellem rosenkrans og øjenhule,dvs.bukken må ha levet med kraniebrud og en temmelig heftig hovedpine,måske bliver jeg klogere når jeg ordner opsatsen.
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#17
Jeg sad her til aften i stigen som vender ud imod brakmarken.
Kl. 18.30 kom to Dåer ud fra skoven ca. 100 meter til højre for mig. De gik og essede i ti minutter, men pludselig ”sikrede” op imod mig. Jeg vendte mig, og så til venstre. Omkring 150 meter ude på min venstre side gik bukken. Det var den samme buk som jeg fotograferede og bragte i tråden ”Før Bukkejagten” den 23. april.

Øjeblikket efter blev den truffet af en Hornady SST.[Big Grin]

[Image: 16.jpg]

Swift
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Har lige været oppe på Århus kommune hospital og fået tømt højre knæ for vædske.

Så ingen bukkejagt før på torsdag [V]



Rex, Det er noget man gør dagen før man tager på skiferie. Og dagen efter man kommer hjem.... Så du kan godt se at komme afsted...

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#19
Ja det blev ikke til meget, hverken hos mig eller naboerne.
Men man regner jo med at der kommer altid en chance til, men nej.
I eftermiddags var min nabo herovre i et andet ærinde, og vi kom så til at snakke jagt og så havde han S........ lejet jagten ud til en anden,(uden at spørge om jeg ville give mere, eller i det mindste bare sige at nu havde en anden overtaget jagten.
Så mit humør er i kulkælderen[Sad] vil nu fremskynde min plan og tage til Djursland hvor jeg nu kun har jagt.

Carsten
Svar
#20
Var ude om morgenen uden at se noget som helst - ikke engang en hare eller en fasan.....

Regnen væltede ned.

I går aftes kl. 19.05 skød jeg en lille seksender bukkerlam med korte tykke stænger. Den gik intetanende og spiste af en busk 10 meter væk fra stigen indtil lyset blev slukket.
Perfekt indgangshul ved skulderen (skudt skråt ovenfra og ned gennem lunger og hjerte). Der var intet regulært udgangshul. En lille fragment fra kuglen var gået ud af lysken - det lignede et hul stukket med en strikkepind. Men sikke da et pløre der kom ud da jeg fik dyret åbnet. Alt foran mellemgulvet var skudt fuldstændig til en flydende masse med små klumper i og ribbenene og forbenet i udgangssiden var benmel der var et hul på 15x15 cm inde under skindet - men ikke noget kugleudgangshul.... Skudt med 150 grains Hornady Spirepoint i en 308 win... Nå men dyreryg og bagkøller og det ene forben var intakt. Dyret har da i hvert fald ikke lidt med den voldsomme massive ødelæggelse af lunger og hjerte m.m.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)