Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er der slet ingen der gider tale optik mer'?
#21
Nej - sløringsnettet er ikke bundet til piben (kun til kikkertetn) netop for ikke at få træfpunktsændringer - sløringsnette er lagt løst oven på piben.
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#22
Hej Michael,

hvilken præcision kan du holde på 1000m?

mvh. Johannes
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Michael,

hvilken præcision kan du holde på 1000m?

mvh. Johannes


Det ved jeg ikke, jeg har kun skudt på c-skive (SAAB-anlæg)på 1000 meter, så præcsionen kan jeg ikke sige noget om endnu, men jeg tror nu ikke at det er særlig præcist[Big Grin]
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Michael Intile

Nej i gør så ikke - se, Henrik får den lynhurtig drejet over på en Mauser.
MEN MEN MEN jeg kan fortælle at min Buddy har bestildt en Zeiss med RangeFinder i - øj, jeg glæder mig til at se den!
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow


Nå han havde læst lidt forkert, men hvad pokker, den er lækker alligevel. Det er ikke en Zeiss, men en Hensoldt med Zeiss-optik; 6-24x72
[Image: 72er%20gesamt%20K.jpg]
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#25
lidt fluekn....ri, jeg mener Hensoldt er et tidligere selvstændigt firma, som nu er ejet af Zeiss.
De "lever af" at fremstille optik til militær og politimæssig brug,
hvorimod Zeiss dækker det "civile" marked.
med venlig hilsen

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Hold da k... et rør. Savle, savle [^]

Henrik

6,5x55/6,5-284/358 Norma Magnum/12/70


Twilight factor 27,1 v/7 mm udtrædelsespupil (det er jo næsten Nightvision[:p])
med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Neuhof

lidt fluekn....ri, jeg mener Hensoldt er et tidligere selvstændigt firma, som nu er ejet af Zeiss.
De "lever af" at fremstille optik til militær og politimæssig brug,
hvorimod Zeiss dækker det "civile" marked.
med venlig hilsen

Neuhof


Ja, det er også min opfattelse af det - efter at have læst lidt[Smile]
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#28
jeg skulle bruge en rigtig god kikkert til min 17.rem og havde 3 valgmuligheder.
busnell 6-24x40
nikon 6,5-20x44
zeiss conquest 6,5-20x50

jeg har på et tidspunkt lånt en leupold 6,5-20x40, men den stod af når det blev mørkt eller overskyet.

valget faldt på zeiss'en.

har i nogen erfaringer mht de forskellige mærker?
jeg håber (og tror) at jeg har valgt det bedste. ka ik' li' at gå på kompromis.


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#29
Jeg har ikke nogen nævneværdig erfaring med de mærker du nævner men er dog generelt af den opfattelse, at netop inden for optik; får man hvad man betaler for. Hvis man vil have kvalitet må man til baglommen.
Jeg har kigget en del på andre skytters kikkerter og jeg må sige at jeg endnu ikke har set en kikkert som har samme kvalitet som min Schmidt & Bender - ikke fordi det er den jeg har, men det var grunden til at jeg købte den. En del skytter, som jeg har talt med, er af den faste overbevisning, at de har skudt "papegøjen" ved at købe en billig japaner med (på papiret) samme data som min kikkert "den ka' da det samme". Hvis de har det godt med det så er det OK for mig, forstået sådan, at hvis de ikke kan se/mærke forskel, så har de da helt ret; så er der ingen grund til at de ofre mange penge på en kikkert.
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#30
Når man er i nærheden af sådan en kanon skal man lige sørge for at vedligeholde sin væskebalance[:p]

Kan man købe dem i danmark eller skal de hentes hjem fra england?? Og hvad er prisen egentlig på sådan en sag??
Hentede en prisliste fra deres side, men jeg kan kun finde priserne på tilbehøret... Ikke på de forskellige rifler.

Lige en lille film fra deres side http://www.sportingservices.co.uk/Accura.wmv

/Martin
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Svar
#31
Den skal hentes hjem fra England - du kan ringe til Graeme Clarke hos Sporting Service.
Hvis du er seriøs (potientel køber), kan du sige til ham, at jeg nok skal hjælpe dig med papirarbejdet (hvis du finder det nødvendigt).
Man "costumiser" sin riffel, derfor er det svært at sige noget om prisen, men omkring Dkr. 22.000,- uden kikkert, som basispris - alt efter kaliber og tilbehør.
Hvis du går ind på http://www.sportingservice.co.uk og klikker på Accuracy Rifles og går helt ned i bunden af siden, der kan du downloade et regneark, når du har åbnet regnearket så klik på den fane der hedder LIST - der vil du kunne se priserne.
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)