Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
For satan da!
#1
Er det kun mig der ikke kan få Hornadys One Shot til at smøre [xx(]
[Image: Hornady.jpg]
Hylstret sidder som svejst i sizeren og jeg prøvede selvfølgelig at skubbe det ud med Expanderen og som det kan ses på billedet gik det ikke godt.
Kan det ha' noget at gøre med, at min riffel er en "ægte" 7,62x51 Nato og ikke en kal. .308 (hylstret der sidder fast i Sizeren er afskudt i min riffel?). Jeg have fullsized 6 hylstre før dette skete - at påstå at de gled nemt vil mildest talt være en tilsnigelse[V]

Hvordan får jeg hylstret ud - Expanderen kan heller ikke komme ud før hylstret har sluppet oppe i halsenden.


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#2
Hej,

kender godt problemet....

jeg gik derfor over til Hornady´s det der hvide fedt, "Unique" tror jeg nok det hedder.

Hvis du trækker expanderen tilbage således den lige akkurat sidder fast i hylsterhalsen, burde du kunne skrue spindlen ud af expanderen.
Derved kan du med en dorn "tæve" hylsteret ud af dien[B)]

Det kommer godt nok til at koste en "expander assembly".
Men jeg kan se at den allerede er halvgående[Sad]

Jeg har gjort det til min 308 at jeg har poleret en die op til netop dette kammer.

Alternativt sender du en håndfuld afskudte hylstre til RCBS eller Redding eller "who ever", hvorefter de skræddersyer et die set til netop din kanon. Det virker, jeg har prøvet!

Iøvrigt, hvad er det udvendige bundmål og halsmål på det afskudte hylster??

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
@ID
Jeg har ikke haft problemer med "One shot" men har dog prøvet at hylstrene sidder fast.
Det du kan gøre er at skrue expanderen helt tilbage. Så borer du et 6,8mm hul i hylsteret og skærer M8 gevind i hullet. Så kan du trække hylsteret ud ved hjælp af en bolt og en plade og et rør.
Hvis du ikke har de dele der skal bruges er du velkommen til at sende die-en til mig - så skal jeg gøre det for dig.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Har også selv lavet skrueløsningen efter at have prøvet med "One Shot"....[xx(]
Jeg lavede dog bare skruen så den passer i stemplet i pressen således man bruger denne til at drive hylsteret ud.

Er expanderen "krøllet" under kalibreringen eller har du bare bøjet spindlen under forsøget på at demontere hylsteret?

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Hey ID

kender problemet fra en tidligere riffel med "rigtig" kammer.

Prøv at sprøjte lidt WD 40 i det har før løsnet diverse propper.

VH Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Jeg takker for alle de kvalificerede råd og hjælpsomme tilbud - jeg har valgt at købe en ny sizer til kr. 378,- da et rep. sæt koster kr. 260,- plus kr. 60,- for køb under kr. 300,-....uanset at jeg fjerner hylstret skal jeg jo ha' en ny Expander (rep. sæt), så......... jeg vil så ved lejlighed bruge lidt kræfter på at fjerne det "fastgroede" hylster.

Og så må jeg så lære at smøre ordenligt her efterdags[V]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#7
Ak ja, hvis nu du bare havde søgt lidt på forummet, kunne du have sparet dig for denne oplevelse [8D][Wink]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=1536

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#8
Og så må jeg så lære at smøre ordenligt her efterdags[V]

Den der smører godt glider godt.

Jeg gad ikke selv blive ved med at smøre og kunne ikke få et dieset der passede hurtigt nok, så det blev en ny Lee neck sizer
og så var det problem jo løst.

Den holder nok heller ikke evigt uden smøring, men jeg sparer masser af tid.

VH Søren

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Ak ja, hvis nu du bare havde søgt lidt på forummet, kunne du have sparet dig for denne oplevelse [8D][Wink]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=1536



For en ordens skyld skal jeg nævne at Doktoren deltog i nulringen af mit hylster og han nævnte godt nok noget om "bæreevne", men på det tidspunkt havde han kigget så dybt i min "After Dinner Winebootle", at jeg var ikke helt sikker på hvad han mente [Wink]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#10
Jeg har et RCBS værktøj som hedder "stuck case remover" som kan lånes gratis ved høflig henvendelse og porto.
Mvh. Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#11
Jeg har prøvet at trække udstødernålen ud gennem fænghullet.

Herefter kan expanderball'en skrues af. I hver fald med RCBS.

Så borer man halsen op så ekspanderen kan rystes ud. Herefter kan man med en stump rundstål eller en 8 mm bolt, få presset hylsteret løs i en alm. skruestik. Som modhold bruges en 16-18 mm møtrik eller et stykke plade med et hul der passer så hylsteret kan passere ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#12
http://www.midwayusa.com/midwayusa/appli...mid=504741
Jeg har idag selv lavet sådan et stykke værktøj - og da jeg havde begge ben oppe på filebænken, kunne gevindet i hylsterbunden ikke mere...............tro mig, den sidder uhjælpeligt fast. Jeg er glad for at jeg har bestilt en ny!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#13
Vold er en grim ting!
[Image: Sizevold.jpg]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#14
Jeg kan se at din udstøder er med hoved, så duer det ikke med min metode. Ellers er det noget der kun tager 15 min, incl. ølpause ... [Wink]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#15
Så kommer det "sjove". Jeg tog nogle hylstre, sprayede dem meget grundigt (også oppe i sizeren) - 1. hylster blev fullsezied ok, 2. hylster blev sprayet (også i sizeren)....perfekt og jeg lavede samme procedure med nr. 3 hylster!!!!!!!!!!og lortet sad fast og blev hevet ud af hylsterholderen - denne gang havde jeg dog ikke Expanderen i, så hylstret var relativt let at slå ud med en dorn!
Hvad fanden sker der???????????????


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#16
PROBLEMET LØST!
Jeg prøvede at bruge Hvid Vaselineolie og det kører som Hans i Grehte - d.v.s. jeg må konstatere at "One Shot" ikke er en sk.. vær, ihvertfald ikke til mine hylstre!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#17
I henhold til tidligere tråd omkring "One shot"

Er din en spraydåse eller med pumpe?

Jeg har brugt den på spraydåse i årevis uden nogen problemer.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...kaLogo.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Spraydåse (øverste billede [Wink]) - da jeg bestildte den nye sizer idag talte jeg med Jan hos Midway, han sagde til mig at på nogle typer hylstre (legeringer) fungerer den fint og på andre typer fungerer det overhovedet ikke - jeg bruger Lapua Brass.


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#19
Hej ID,

prøv nu bare Hornady Unique........,
det er bare noget der duer[Wink][Wink].

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
One Shot virker FORTRINLIGT, hvis man ellers GIDER LÆSE BRUGSANVISNINGEN!!!!! Eller KAN læse "indenad" som min gamle dansklærer altid sagde..

Det (I) gør forkeret er såre simpelt!

One Shot skal tørre før man sizer! Faktisk skal det tørre i mindst 15 minutter...

One Shot består af et udmærket smøremiddel opløst i et rimeligt letfordampeligt opløsningsmiddel.

Hvis man kører hylstret i sizeren umiddelbart efter at man har sprayet hylstrene, så virker opløsningsmidlet stik modsat af smøring, det forhindrer smøremidlet i at smøre! OG SÅ sidder hylstret uhjælpeligt fast... faktisk sidder det næsten bedre fast end hvis man ikke smurte overhovedet... ikke osse ID[8D]

RTFM ..... Så kan i lære DET!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)