Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
222 rem ---->223
#21
.22 Jet

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#22
Den eneste kaliber jeg kender der er med en kugle på .222 hedder .22 Epperson Circket.

Torben
Torben
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by dravis
Den har nemlig oprindeligt kuglediameteren .222!! Lad os så se hvem af jer Autister der kan gætte kaliberen!!!



Hvad med 5,6x33Rook eller 5,6x35 Vierling [?]

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#24
Og vinderen ER: Great Dane!!

Kaliberen er ganske rigtigt: .22 Remington Jet Magnum...

En "gyselig" kaliber , baseret på et .357magnum hylster necket ned til , jeps... .222

Hylsteret er en spøjs sag med meget lang skulder, lidt a la en 22Hårnet... Det gav anledning til mange sjove problemer, som blev denne rigtigt spøjse kalibers endeligt...
Sjovt nok har jeg aldrig personligt oplevet alle de dårligdomme som andre påstår kaliberet har.

Der VAR faktisk en god grund til den spøjse kugle-diameter, det gav nemlig mulighed for at skifte tromlen i revolveren (S&W model 53)til en med .22LR kamre... så kunne man skyde præcist med .22LR også...
oprindeligt blev revolveren leveret med kammer-indsatse så man kunne skyde med .22LR. det fungerede bare ikke særligt godt, så derfor blev ekstra-tromlen hurtigt et meget indkøbt ekstraudstyr.

Præcis det er den faktisk, den nuværende 6" pibe skyder 10 - 15 mm grupper på 25 m med Eley Tenex...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Og vinderen ER: Great Dane!!

Kaliberen er ganske rigtigt: .22 Remington Jet Magnum...



Så er der en fejl fordi en .22 Remington Jet Magnum er som standard føt med en kuglediameter opå .223"

Torben
Torben
Svar
#26
Kære "Torben"

Sludder og vrøvl[Big Grin]!! Tjeck lige Hornady's katalog der vil du finde 40 grains "Jet" softpoints i .222[:p] Dem har jeg faktisk 3 æsker af...

Hvor har du oplysningen om .223 kuglediameteren fra?

Jeg er tilfældigvis indehaver af 1 stk. "Mint Condition" S&W model 53 ... DK's eneste ... vistnok...

Jeg har masser af original dokumentation, og blade og artikler fra dengang i 1963 hvor revolveren var helt spritny, så det er IKKE en fejl med .222 kuglediameteren!

Jeg flytter de kommende indlæg om .22 Jet over i "members only"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)