Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skud før solopgang
#21
Det sker vist jævnligt at folk tager fejl af råvildt og større hjortevildt så de får sig en overraskelse når de ser hvad de har skudt. Men sker det i Danmark må man jo formode at det er sket mellem solopgang og solnedgang, og så er det nok jægerens vildtkenskab, eller mangel på samme, der er afgørende, ikke manglen på lys.

Hvis en lille stanghjort står i høj bevoksning og man forventer at se en buk, så kan man blive snydt, men så må man jo bare se bedre efter og lade være med at skyde hvis man ikke er helt sikker. Der er mange usikkerhedmomenter man som jæger må tage stilling til, og at der kan ske fejl betyder jo ikke at man så skal lade forældet lovgivning stå.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#22
[b]Når vi får vildgris på Sjælland[/b], så vil jeg på måneskin jagt med haglbøssen og der skal være "buckshots" i det ene [^]og en Brenneke GmBH i no. 2 løb[}Smile]. Yderligere skal der være monteret natkikkert og laser.

Det vil nok se lidt fi-fi ud på en gammel englænder, men hvad[Smile][Smile]!

Kors - hvor jeg keder mig.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#23
Fakta er, at når- ikke hvis, vi får de dejlige svin til landet, er myndighederne pisket til at tillade natjagt på dem ellers får vi en ny bonde opstand pga markskader. Så he- he vente - vente

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)