Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Isbjørn i Finnmark?...eller var det en hund?
#1
Hundeeieren er sikker på at «isbjørnen» i Berlevåg bare var en hund.

[Image: isbj_rn_i_Berlev_g_248058s.jpg]

- Jeg er 100 prosent sikker på at bildet som ble tatt i Berlevåg, var av en pyreneerhund, sier Janne Drevik til avisen Finnmarken.

Hun har selv to av de isbjørnlike hundene, en sjelden hunderase, som også finnes i Berlevåg.

Storstilt leteaksjon
Isbjørn-alarmen i Berlevåg gikk fredag i forrige uke, da en beboer hadde observert et stort, hvitt dyr utenfor Berlevåg sentrum. Han tok også bilde av det mystiske dyret.

Se bildet av «isbjørnen» på høyre side av saken. Tror du også at dette kan være en hund? Send oss gjerne en mail om hva du tror her.

Bildet utløste en storstilt leteaksjon. Både Hovedredningssentralen og Statens Naturoppsyn har hjulpet politiet i letingen. Politiet har gitt opp å finne ut av mysteriet.

- Jeg ser noe hvitt på bildet og det er det, sa operasjonsleder Tarjei Firma-Tellefsen i Øst-Finnmark politidistrikt til TV 2 Nettavisen fredag kveld.

- Desverre en hund
Janne Drevik, som er fra Hammerfest, er sikker i sin sak.

- Ingen ting hadde vært mer spennende enn at det virkelig var en isbjørn som gikk i land i Finnmark, men dessverre er dette en pyreneerhund. Jeg var sikker straks jeg så bildet på TV, og vi er flere som kjenner rasen og som har gransket bildet. Alle mener det samme, sier Drevik til Finnmarken.

Fra Norsk Polarinstitutt har TV 2 Nettavisen fått opplyst at det ikke kan utelukkes at det faktisk er en isbjørn vi ser på bildet.

Det har også vært nevnt fra redningsledelsen at «isbjørnen» kan være et lyst reinsdyr.

Mange teorierer med andre ord, og trolig forblir dette et mysterium. Eller?

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)