Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
knive
#21
Hej Fisker!

Du har ret der er lidt ekstra arbejde med en foldekniv. Jeg brugte en købt kniv som model, og lavede skabeloner over enkeltdelene. Derefter var det blot et spørgsmål om tilpasning, for at få mekanismen til at fungere. Det tog mig dog en uge at fremstille den første.

Smukt ”rygmønster”. [:p] Hvordan laver du det?

Swift
Svar
#22
Smukt ”rygmynster”. [:p] Hvordan laver du det?

Swift

Det er første gang at jeg prøver det. men fremgangs måden er enkel. Mål op 6mm lav en streg,tag så en rundfil, Vinkel 45g fil et spor på 3/4 af breden ca 1mm dyb.
brug så en firkantet og fil 90g du kan jo øve dig på noget plade først. Sæt det så sammen de forskellige stykker, så det danner et mønster.[^]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#23
Her er et par af mine:
[Image: stein1.jpg]

[IMG][Image: 5baa66c0.jpg][/img]

klingerne er lavet af 1095 stål, skæftematerialet er micarta, og den lille har rustfri stål bolstre.

mvh
Michael
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Hej Fisker!

Flot arbejde!
Hvor længe har du været grebet af denne beskæftigelse?
Jeg startede selv for 5 år siden.

Hej Andreas.
Det er ca. et år siden at jeg startede. Det var en gl.opsats af en pindtyr/lille GAFFEL (min første Elg) der måtte lægge horn til min første kniv. [Image: frstekniv007.jpg]
Mvh.Steen


Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#25
Ja, man kan få mange flotte knive!

Kunne godt tænke mig at lave en selv en gang... [Smile]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#26
Jeg har lavet/monteret mange knive - disse to er mere eller mindre proto typerne. En til råvildt, på smal klinge så man kan både stikke og brække. allround kniven helst på semi drop-point, det kan så være fuld eller smal tange alt efter den ønskede robusthed og vægt:
[Image: bsklinger.jpg]
Jeg har lavet flere på næsten samme type blad fra BS-Klinger (fisker bruger den også), kun 16 mm bredt, med lille stum fas 3/4 nede fra spids - ikke tveægget. En rigtig god klinge som sjældent laves. Den har fået øgenavnet "dåseåbneren", den er virkelig god til at brække råvildt med[Big Grin]
[Image: jensansoe.jpg]
Min allround kniv, klingen er lavet af Jens Ansø. Den har en perfekt balance! Det er en erstatning af min bedste kniv overhoved, en tynd mønstersmedet Strande klinge på let ambonia træ - men den gik heden[V]
Nu må vi se!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#27
halløj
nævegrus beundring for foldeknive og den lille med rustfri stål bolstre.
Respekt for flot arbejde !!!!!!!

@stein, hvordan fik du signatur på klingen

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#28
Jeg ætsede det ind, med en ætsemaskine jeg købte i usa.
Her er et par knive mere.

[Image: steinEDC.jpg]

[Image: IMG_9321.jpg]

[Image: _MG_0025.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)