Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
løs kikkert ????
#21
Er der ikke nogen der har en komentar til kikkert med lys,: hit el. skidt[?]
Resten ang. den famøse kikkert, går vidst helt af sig selv.[Smile]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#22
Sigter hvor aimpointet er oplyst, bruger man til skumringsjagt eller i meget skarpt sollys - i situationer hvor baggrunden er så mørk, at den stort set har samme farve som trådkorset.
Derudover kan man anvende det til hurtige skudafgivelser (bevægelige mål).
Det kan IKKE anvendes til natjagt (hvis natten er sort), hvis du ikke kan se målet, hjælper det ikke med et lysende trådkors/aimpoint. Ved natjagt er det faktisk en ulempe, specielt hvis du skruer for meget op for lyset; det tager et sted mellem 10 og 15 minutter at genvinde dit normale mørkesyn efter at du har kigget ind i lys.
Men alligevel er det anbefalelsesværdigt, da det er rasende godt til mål i relativ hurtig bevægelse - jeg har ihvertfald haft meget glæde af lysende trådkors/aimpoint.
Jeg har det på begge mine kikkerter.
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#23
Tak skal i ha´ N.E og M.I Jeg ville da også mene at det måtte være en god mulighed, at man lige kunne tænde lidt for glødetråden. Det kan sågu´da´være svært at se krydset mod en mørk baggrund.
Det er jo bare rart lige at høre om det er noget POP eller det er brugbart i det virkelige liv...[Smile]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#24
Hmm...Kom lige til at tænke på en lille detalje blandt andet Nikon fører, i deres belyste sigter. De leverer en kikkert med rødt lys til nat/skumringsjagt, og drejer man den anden vej på knappen tændes et grønt lys til dagslys-Alt sammen naturligvis med en reguleringsmulighed. Er der nogen der har testet det grønne lys til dagsbrug?

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#25
Hej
Blot lige at hvis man går på jagt under vanskelige lysforhold så er der ingen diskussion.

Jeg skød den 15.8 et vildsvin kl. 22.35.
Og her ville det have taget mig noget længere tid at få sigte på grisen hvis ikke min kikkert stod på trin 1 med lys (jeg tror ikke jeg havde skudt med min alm. S&B 2,5-10-56)
kikkerten er en S&B Zenith 2,5-10-56 med L3.
Så kan man komme med al det her japser grej - jeg har set tests og de er ikke på højde med de 4 store mærker.
Metoptaen tilhører klasse II - men den er sikkert udmærket.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hej
Blot lige at hvis man går på jagt under vanskelige lysforhold så er der ingen diskussion.

Jeg skød den 15.8 et vildsvin kl. 22.35.
Og her ville det have taget mig noget længere tid at få sigte på grisen hvis ikke min kikkert stod på trin 1 med lys (jeg tror ikke jeg havde skudt med min alm. S&B 2,5-10-56)
kikkerten er en S&B Zenith 2,5-10-56 med L3.
Så kan man komme med al det her japser grej - jeg har set tests og de er ikke på højde med de 4 store mærker.
Metoptaen tilhører klasse II - men den er sikkert udmærket.



Det er fint nok med japser grej til undertegnede, og en del andre medlemmer af dette forum. Så vi er da meget interesserede i at se dine test, og eventuelt om en Nikon skulle være imellem-I så fald er den placeret blandt "de 4 store mærker"

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#27
Anything you say Halvautomat! (bare du ikke poster dit skema med kikkertest's [Big Grin])
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#28
NEEEEJ Lars ikke den test - den er på samtlige Forums i Nordeuropa[}Smile]
Med venlig hilsen
[Image: anim_sniper2.gif]http://www.avancez.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1097&postdays=0&postorder=asc&start=15


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Michael Intile

NEEEEJ Lars ikke den test - den er på samtlige Forums i Nordeuropa[}Smile]
Med venlig hilsen
http://www.avancez.dk/phpBB2/viewtopic.p...c&start=15


Never Eat the Yellow Snow



Tænk engang...Den sad jeg netop og tænkte på...[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Nitro ExpressB 2,5-10-56)
Æv, bæv. Jeg har baaaaaare japser grej [Big Grin]

Nikon Monarch Gold 2,5-10x50 #4 og jeg er glad for den [Big Grin]

mvh
Henrik


Ja, og se hvordan det er gået [Big Grin]
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express
Det får vores kældertrappe skylden for.

mvh
Henrik



Øhhh...Henrik din såkaldte kældertrappe er det også en P40 fejl??? [Big Grin]

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#32
Hej

Jeg kan se at der er en del her som bruger japansk udstyr[8D]

Og I her nok lidt ret - af en eller grund bruge Finnerne ikke Nikon i deres test. Ja de ved jo ikke hvad som er godt [Big Grin]

Jæger vil lave en test i efteråret på kikkerter - måske finder Nikon nåde for Perto.

En fordel ved Nikon er jo at den er tung - så Nitro ekspress - du har jo allerede indbygget "bly" til at øge vægten på din 358 NM.[8D]

Er I nu sikker på at I kan huske rangfølgen - ellers sig til så får i den bare [Big Grin][Big Grin]

""I,too, hunt in the SC lowcountry and have used Nikon Monarchs for several years(also Burris, B&L). This season I tried a Nikon Gold 2.5-10x56 and found that it does well for me at least through one hour past sunset(and then some). My monarch 3.5-10x50 seems to fall off at about 45 minutes after sunset so, even though I'm keeping it, I'm glad to have bought the Gold(in spite of the weight). I do wonder about the Elite 4200 2.5-10x50 w/ 30mm tube and illuminated dot but hear alot of stories about washout from the illuminated reticles. That Zeiss 3-9x50 Conquest sounds interesting. Good luck"".
Svar
#33
Jeg har så lige fået lavet det om, så de monterer en 3-12x56 m. lys....så kan jeg vel nære mig et stykke tid....[Big Grin][Big Grin]
(hvis jeg kan løfte skidtet fra jorden)[^]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#34
Er der eventuelt noget med de der Meopta kikkerter??

Foreløbigt har jeg hørt om nu 3 tilfælde af "glidende" meopta kikkerter, samt set et ridset eksemplar ligge hos en forhandler?

Er der nogen der har målt den udvendige diameter på kikkertrøret med et fornuftigt måleinstrument?

Jeg har monteret mange kikkerter også i billige montager, og vist har jeg da set dem glide, men jeg har altd kunnet spænde dem fast, selv på rifler med "ordentlig rekyle" og tunge kikkerter.

Min erfaring er dog: Stål kræver stål! En stålkikkert skal sættes i stål-montager! en Alu-kikkert KAN beskadiges af en stål montage, men kun hvis man er en "brøler" og voldspænder tingene, og ofte skyldes problemerne at ringene ikke er "rettet ind" efter kikkertrøret... rigtigt mange (selv såkaldte "proffer") lever i den misforståelse at når bare man spænder baserne på og ringene på baserne, så er alting ret og lige.... DET ER DET IKKE ALTID....[B)]

Personligt tror jeg at MANGE "jagtbutikker" helt "glemmer" denne let tidsrøvende procedure med at checkke om ringene er "rette"
Og så har de balladen og kunden har irritation og brok og går et andet sted hen næste gang (hvis han er klog!)

Man må gå ud fra at når den omtalte forhandler skal have 3 uger til at fikse problemet, så kan der nok også blive tid til at checkke om ringene sidder rigtigt[:0]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#35
Øhhhh, jeg kan ikke finde din riffel....[:o)]den har vi nok solgt....
den er jo også først lovet færdig d. 14..[:0]..hvoffer ligger der 2 kikkerter ved den??[:o)]...vi har så travlt...alle kunder kommer med deres våben lige før den 1 sep....

Det burde da for [Sad!]H**#"&§ ikke komme bag på dem mere...[Sad!]

De lever helt op til deres: hymørfyldt personale...[:o)]
Jeg må indrømme at jeg syntes de er [Sad!]LATTERLIGE[Sad!]

PS. Kender i den om:
Landmanden ringer til maskinværkstedet (hvor han lige har købt en ny mejetærsker til 1,5 mill), midt i høsten og siger: min nye mejetærsker vil ikke starte ???
Værkføreren: Heyyy...vi kommer i januar, hvis ikke der lige er en gammel halmpresser vi skal lave først..[Big Grin]
[Sad!][xx(][Sad!][xx(][Sad!][xx(][Sad!][xx(][V][xx(][Sad!][}Smile][Sad!]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#36
Ej ej ej da - det er for fa.... da ikke rigtigt?
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Øhhhh, jeg kan ikke finde din riffel....[:o)]den har vi nok solgt....
den er jo også først lovet færdig d. 14..[:0]..hvoffer ligger der 2 kikkerter ved den??[:o)]...vi har så travlt...alle kunder kommer med deres våben lige før den 1 sep....

Det burde da for [Sad!]H**#"&§ ikke komme bag på dem mere...[Sad!]

De lever helt op til deres: hymørfyldt personale...[:o)]
Jeg må indrømme at jeg syntes de er [Sad!]LATTERLIGE[Sad!]

PS. Kender i den om:
Landmanden ringer til maskinværkstedet (hvor han lige har købt en ny mejetærsker til 1,5 mill), midt i høsten og siger: min nye mejetærsker vil ikke starte ???
Værkføreren: Heyyy...vi kommer i januar, hvis ikke der lige er en gammel halmpresser vi skal lave først..[Big Grin]
[Sad!][xx(][Sad!][xx(][Sad!][xx(][Sad!][xx(][V][xx(][Sad!][}Smile][Sad!]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...



[:0][:0][:0] Send mig lige en mail med dit tlf.nummer, så sætter jeg lige lidt skub i sagerne.

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#38
Jeg ved godt at der er en uge til den dag de havde lovet, den ville være færdig.....men man håber jo...
Ham dersens på værkstedet (lad os kalde ham Noller) anede ikke om den var lavet. Han vidste ikke hvad det var for en riffel........(de må ha´mange af den slags sager)
Det endte med at han sagde: Jeg kan høre på dig at den skal laves nu...så jeg ringer om et par dage....TAK[:o)]

Nogen gange kan man knuse en tvebak med de bare næver[Sad!]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#39
Det var åbenbart blevet bedre med tiden til reklamationerne...
De ringede i dag og sagde at kikkerten var skruet på...
Den er hentet og skudt ind og alle er glade...
( det var de osse i forretningen, de ga´hånd da jeg gik[Big Grin])
Mit største problem er nu at jeg også har tilmeldt mig til kanotur på Gudenåen den 25 sept.[^][V][xx(]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#40
Heyyyy Blackbird..

Nu må du sgoo se at få prioriteterne i orden...

Kanotur på Gudenåen[:I]...... aaaarghhh raaaasguuu...[}Smile]

Jeg giver op[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)