Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Trofæbehandling"
#1
Jeg har i de sidste 5 år haft en lille flok afrikanske kødgeder gående, som et suplement til husholdningen og til andre familie og venners fryser. nu slagter jeg så de sidste i morgen da jeg desværre ikke har tid[V] til at gøre så meget ud af det som jeg gerne ville. med hensyn til avl mm. Så kom jeg til at tænke på at jeg ville have den sidste kastrat op på væggen lige som man gør det med rådyr. godt ville det havde været sjovere at tage en af de gamle bukke med lange snoede horn men der er altså slagtet så det er for dent.
Men hvordan gøres det rent praktisk)? jeg ved godt at man skal koge hovedet af og så viddere men hornene stopper jo ikke som hos en råbuk ved rosenstokkene men glider ligesom ud i skindet.

Er der nogler her der har erfaring med sådanne trofæer?

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Jeg har i de sidste 5 år haft en lille flok afrikanske kødgeder gående, som et suplement til husholdningen og til andre familie og venners fryser. nu slagter jeg så de sidste i morgen da jeg desværre ikke har tid[V] til at gøre så meget ud af det som jeg gerne ville. med hensyn til avl mm. Så kom jeg til at tænke på at jeg ville have den sidste kastrat op på væggen lige som man gør det med rådyr. godt ville det havde været sjovere at tage en af de gamle bukke med lange snoede horn men der er altså slagtet så det er for dent.
Men hvordan gøres det rent praktisk)? jeg ved godt at man skal koge hovedet af og så viddere men hornene stopper jo ikke som hos en råbuk ved rosenstokkene men glider ligesom ud i skindet.

Er der nogler her der har erfaring med sådanne trofæer?

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen



En konservator lyder som en god idé.... [Smile]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

En konservator lyder som en god idé....


Ellers tak de tager penge for det[xx(][xx(][Big Grin]

Havde det været en stor gammel avlsbuk ville jeg havde overvejet det, men da det er ikke tilfældet ryger hovedet ud[^]

Hvis der altså ikke er nogen der ved, hvordan det gøres.

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#4
En ged med horn der har en form der gør at de "slipper" hele vejen kan nemt afkoges.

Hele hovedet op i en oversavet 200 l tromle, så det dækkes af vand.

Lav et stativ af et par fliser til potten og fyr op med noget pindebrænde.

Når det hele så er mørt, kan man tage en lang klud, måske et gammelt flækket håndklæde, til afvridningen.

Kluden lægges dobbelt og vikles rundt om det ene horn, (med skruningen),så det slutter med løkken midt på hornet. Heri stikkes pind og der vrides rundt, så hornet slipper. Det gentages med det andet horn.

Hele hovedet rengøres med en højtryksrenser og stejlerne kan afsaves, så det er nemmere at genmontere hornene.

God fornøjelse [Smile]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Tak for det[8D]

Nu må vi se om den er til at arbejde med i morgen

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)